دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image.png
تجلیل از بانوان

حوزه/ مشاور استاندار قم و مدیرکل امور بانوان استانداری گفت: اکنون که خانواده‌ها در فشار و سختی زیادی هستند بهترین زمان برای تبیین رمز تاب آوری حضرت زینب(س) در بحران‌ها و مصائب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صدیقه صدیق تقی‌زاده در مراسم تجلیل از تعدادی از پرستاران مراکز درمانی و فعالان عرصه حجاب و عفاف که با حضور جمعی از بانوان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب(س) بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) دومین الگوی زنان مسلمان هستند که در حجاب و عفاف، شجاعت، مهرورزی و عطوفت و سایر مولفه‌های حیات اجتماعی سالم، یک الگوی شاخص محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم افزود: در طول تاریخ هیچ الگویی شایسته‌تر از حضرت زینب(س) در تحمل مصائب و تاب آوری اجتماعی نیست. اکنون که خانواده‌ها در فشار و سختی زیادی هستند بهترین زمان برای تبیین رمز تاب آوری حضرت زینب(س) در بحران‌ها و مصائب است.

صدیق گفت: حضرت زینب(س) در سایه تعالیم پیامبر گرامی اسلام، حضرت امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از چنان ایمان و بینشی برخوردار بودند که نگاه درست و محکم به حوادث و مصائب داشتند.

وی حرکت بر مدار تکلیف را یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زینب(س) برشمرد و افزود: یکی از ویژگی‌هایی که برای عمل صالح لحاظ می‌شود این است که آن عمل بر مبنای تکلیف باشد. حضرت زینب(س) در برابر عطوفت یک کودک، دریای عظیم مهربانی بودند، اما در برابر یزید همچون کوه استوار بودند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم بیان داشت: این که سالروز ولادت حضرت زینب(س) را روز پرستار نامگذاری کرده‌اند صرفاً به دلیل پرستاری آن بانوی بزرگوار از امام سجاد(ع) و اسراء نیست، بلکه ایشان فراتر از اینها از نهضت امام حسین(ع) مراقبت کردند.

صدیق در بخش دیگری از سخنانش درباره جشنواره میراث مادری گفت: این جشنواره برای نخستین بار با هدف شناسایی، معرفی، حمایت و تقدیر از ایده‌های برتر پژوهشی، طرح‌های ترویجی، تولیدات رسانه‌ای و فعالیت‌هایی که در حوزه عفاف و حجاب انجام می‌گیرد در سطح ۲۶ دستگاه اجرایی برگزار شد.

وی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در طرح‌های ترویجی و مبلغات ماموریت پیدا کرد و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

مشاور استاندار قم و مدیرکل امور بانوان استانداری با بیان اینکه در بحث تبلیغ مساله‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: تبلیغ باید روزآمد شود و با ایده‌ها و ابتکارات خاص، گسترش پیدا کند. در زمینه عفاف و حجاب باید به دلایل عقلی و یافته‌های علمی هم توجه شود. یکی از مشکلات جامعه ما این است که عفاف را منحصر به بانوان می‌دانند، در صورتی که مرتبط با امور آقایان هم می‌شود. از نظر ما، نهاد و مسئولی که می‌تواند در این زمینه‌ها کمک‌کار و تاثیرگذار باشد، سازمان تبلیغات اسلامی و طرح‌های ترویجی است که توسط گروه‌های جهادی و مردمی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha