دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز

حوزه/ رئیس ستاد نماز جمعه شیراز گفت: از توزیع ۱۴۶۵ بسته معیشتی به مناسبت ولادت حضرت(ع) ویژه ایتام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، احمد فخارزاده، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای که به مناسبت «طرح رزمایش ۱۴۶۵» سالروز ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) برگزر شد، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی نماز جمعه که به واسطه کرنا به وجود آمده مجموعه ستاد نماز جمعه فعالیت های اجتماعی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ پنج مرحله از کمک های مومنامه را برگزار کردیم، اضافه کرد: در بحث توزیع بسته های معیشتی و رزمایش ها در صدد اجرایی کردن یک سبک جدید بوده ایم که الهام گرفته از ائمه اطهار(ع) است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با تصریح اینکه در صدد هستیم تا ششمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه را در سالروز ولادت حضرت علی(ع) اجرایی کنیم، یادآور شد: برای نخستین بار است که این طرح به صورت استانی برگزار می شود، به همین دلیل از ظرفیت همه ستاد های نماز جمعه در راستای این رزمایش استفاده می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال ۱۴۶۵ سال هجری از ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) می گذرد، مبنای طرح را ۱۴۶۵ گذاشتیم، در حقیقت وجه تسمیه این طرح بر مبنای هجری قمری بوده است، در این طرح همچنین زندگی نامه حضرت را ترسیم کرده ایم، پس از زندگی حضرت سعی کرده ایم یک سری اهداف را نیز برای آن مشخص کنیم.

فخارزاده به اهداف این طرح اشاره و بیان کرد: مشارکت ائمه جمعه، ستاد های نماز جمعه و همبستگی اقشار مردم، را در این طرح دارا هستیم، طبیعتا در این وضعیت تاسف بار که در موضوع اقتصاد داریم در صدد این هستیم تا گسترش فرهنگ ایثار و اخلاص را متجلی کنیم.

وی، مزایای طرح را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: یک ظرفیت هایی در مجموعه ستاد های نماز جمعه با محوریت امام جمعه وجود دارد که سعی بر استفاده از آنان داریم، همچنین یکی از موارد دیگر را که برای آن در نظر گرفته ایم فرهنگ انفاق در اعتکاف است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز تاکید کرد: این رزمایش صرفا برای تامین نیاز های خانواده های ایتام است، حدود ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر از ایتام شناسایی شده اند، از این رو ظرفیتی نیز باز شده که ممکن است کسانی باشند که تحت پوشش نهاد های حمایتی نباشند به همین دلیل یک ظرفیتی باز شده که افراد شناسایی شوند و کمک به آنان صورت گیرد.

وی اظهار کرد: سطح رزمایش های گذشته در سطح شهر شیراز بوده است، اما در این طرح سطح اجرای رزمایش را استانی قرار داده ایم، از این رو کمیته تبلیغات و فضای مجازی را راه اندازی کردیم تا کار به نحو مطلوب انجام شود، علاوه بر ستاد نماز جمعه در سطح شهرستان ها که با محوریت امام جمعه انجام می شود، سعی کرده ایم، یک سری از نهاد های دیگر مانند کمته امداد، بهزیستی و غیره به عنوان همیاران اصلی طرح را فعال کنیم.

فخار زاده بیان کرد: یک شورای تصمیم گیری در سطح استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان راه اندازی شده است، همچنین ۱۵ مجموعه ادارات کل ساماندهی شده اند، که اولین جلسه آن با حضور امام جمعه شیراز برگزار خواهد شد، تا بتوانند ساماندهی و برنامه ریزی کنند، مشابه آن نیز در شهرستان ها صورت می گیرد.

وی مطرح کرد: در موضوع نحوه شناسایی ایتام دو منبع کمیته امداد و بهزیستی وجود داشته اند، که البته بخش ناشناخته آن را گروه های جهادی پیگیر خواهند بود، به همین دلیل یک ظرفیتی نیز برای آن باز شده است، نحوه جمع آوری کمک ها یک شماره حسابی را به نام ستاد نماز جمعه بازخواهیم کرد که با محوریت امام جمعه خواهد بود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز افزود: همزمان با ولادت حضرت زینب استارت خدمت گذاری را در سطح استان اعلام می کنیم، همچنین در عرصه فضای مجازی نیز فعالیت خواهیم کرد، همچنین این رزمایش همزمان در سراسر استان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان یک روز قبل از ولادت حضرت علی(ع) انجام خواهد شد.

وی گفت: زمان توزیع، روز ولادت امیرالمومنین(ع) پنج شنبه ۱۲ اسفند ماه خواهد بود، با توجه به اینکه ایتام در جامعه قشر مظلومی هستند می توانیم فضای عمومی جامعه را به سمتی سوق دهیم که مردم نیز یاری رسان ما شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha