پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره رضوی

حوزه/بیش از ۳۱ هزار نفر از یزدی ها در دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردند و سه نفر از شرکت کنندگان در بخش های کودک، داستانک بزرگسال و خانوادگی حائز رتبه ملی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، بنا به گزارش محی الدینی، مدیر روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان یزد به خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در ابتدای سال جاری به صورت کاملاً مجازی برگزار شد که با این وجود، حدود یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر مردم سراسر کشور در این دوره شرکت کردند.

وی افزود: در استان یزد نیز ۳۱ هزار و ۸۹۱ نفر در این دوره از جشنواره کتابخوانی مشارکت کردندکه از این تعداد، ۲۸ هزار و ۲۱۰ نفر در بخش مسابقات چهارگزینه‌ای، یک هزار و ۴۸۳ نفر در بخش پویش کودک، یک هزار و ۳۷۰ نفر در مسابقه نقاشی کودک، ۷۴۶ نفر در بخش داستانک بزرگسال، ۶۳ نفر در بخش روزنامه‌دیواری و ۴۹ نفر در بخش پویش کتابخوانی گروهی شرکت کردند.

مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد ادامه داد: در مراسمی که روز گذشته به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س)که به صورت زنده، مجازی و ارتباط اینترنتی با استان‌های مختلف کشور از شبکه‌های اجتماعی پخش شد، سه برگزیده استان یزد نیز مورد تجلیل قرار گرفتند و در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزیدگان در بخش‌های «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» و همچنین بزرگزیدگان بخش «خانوادگی» معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

*استان یزد در این دوره از جشنواره، سه برگزیده ملی داشت
 

در بخش پویش کودک، نازنین رقیه خاموشی، عضو کودک کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه به عنوان برگزیده کشوری معرفی و تجلیل شد.

محسن سالاری، عضو کتابخانه شرف‌الدین علی شهرستان یزد نیز دیگر برگزیده ملی از استان یزد بود که در بخش داستانک بزرگسال حائز رتبه برتر کشوری شد.

در بخش خانوادگی نیز، اعظم آل‌مصدق، عضو کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء(ص) شهرستان اردکان در جمع برگزیدگان ملی قرار گرفت و تقدیر شد.
 

در این مراسم که با ارتباط زنده و مجازی با علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی نهاد؛ امین متولیان، معاون پژوهش و فناوری نهاد و جمعی از مدیرکل ستادی این نهاد و مسئولان فرهنگی قم برگزار شد، پیام آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجه معظم تقلید و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha