چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نیلی

حوزه / یک مدیر تئاتر گفت: هنر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی نه تنها رشد کیفی خواهد داشت، بلکه ماندگاری آن هم تضمین می‌شود.

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه هنر به واسطه نزدیکی با آموزه‌های دینی اعتلا پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر هنر را با مفاهیم دینی همراه و همسو کنیم نه تنها به لحاظ کیفی بلکه به لحاظ ماندگاری نیز همه اشکال هنر را جاودانه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای دست یافتن به هنر متعالی، نیاز به هنرمند متعهد نیز است جشنواره تئاتر مقاومت سعی دارد با حمایت از کارهای ارزشی هم به رشد کمی و کیفی تولیدات کند همین این‌که هنرمندانی که دغدغه این موضوعات را دارند زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس متذکر شد: یکی از ابزارهای حمایتی از نمایش دینی، اجرای عمومی آن آثار است، زیرا هر اندازه که جشنواره از کاری حمایت کند اما اگر آن اثر اجرای عمومی نداشته باشد، موفقیت آن چندان چشمگیر نخواهد بود برای همین در تماشاخانه سرو سعی کرده‌ایم با حمایت از کارهایی که موضوعاتی چون شهدا را مد نظر داشته‌اند را تشویق به ادامه راه کنیم.

 وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه فضای کلی هنر به ویژه تئاتر، امروز چندان همسو با ارزش های دینی نیست و بیشتر آثار بر پایه نمایشنامه‌های خارجی شکل می گیرند، درصورتیکه ما در کشورمان موضوعاتی زیادی را داریم که هنوز حتی به آنها ورود هم نکرده‌ایم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha