شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نخستین مشاور مسلمان در امور اقلیمی در کاخ سفید انتخاب شد

حوزه/ برای اولین بار یک مسلمان پاکستانی تبار توسط جو بایدن، رئیس جمهور جدید منتخب آمریکا، به عنوان معاون مشاور ملی امور اقلیمی در کاخ سفید انتخاب شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمان آمریکایی پاکستانی تبار، علی الزیدی بعنوان معاون مشاور ملی اقلیم کاخ سفید در دولت بایدن-هریس انتخاب شده است.

در صورت تأیید ، زیدی ، ساکن سابق ادینبورو ، تاکنون بالاترین مقام کاخ سفید با اصلیت پاکستانی‌تبار در دولت بایدن-هریس خواهد بود.

در بیانیه ای که در وب سایت بایدن منتشر شده، آمده است که زیدی بخشی از تیم پیشبرد رئیس جمهور منتخب است که «جهان را برای مقابله با بحران آب و هوا - ایجاد مشاغل پردرآمد ، ایجاد جوامع مقاوم و سرمایه‌گذاری‌های عادلانه» آماده خواهد کرد.

زیدی در سال ۱۹۹۳ ، هنگامی که ۵ ساله بود ، با پدر و مادرش از پاکستان به ادینبورو نقل مکان کرد. وی لیسانس خود را از دانشگاه هاروارد و مدرک حقوق خود را از مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون دریافت کرد.

 پس از پیروزی بایدن ، مسلمانان ایالات متحده خواستار مشارکت بیشتر در امور سیاسی بودند. زیدی، که در حال حاضر به عنوان معاون دبیر فرماندار نیویورک، اندرو کوومو در زمینه انرژی و محیط زیست و به عنوان رئیس سیاست اقلیم و امور مالی دولت فعالیت می‌کند ، از این انتصاب استقبال کرد.

زیدی در توئیتر گفت: ما برای مقابله با بحران کنونی اقلیمی به یک رویکرد کلی دولتی نیاز داریم، به روشی که باعث رونق مشاغل و پیشرفت‌های عادلانه شود.

وی از همکاران سابقش در این زمینه نیز تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha