یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سواد رسانه

حوزه/ معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران از آموزش و تربیت مدرسان سواد رسانه ای در برخی دانشگاه های کشور با همکاری و مشارکت این انجمن خبر داد.

لیلا وصالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر لزوم تقویت و توسعه آموزش های مبتنی بر سواد رسانه ای در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر در برخی دانشگاه ها، آموزش های سواد رسانه ای صرفاً در حد برگزاری سمینارها و جلساتی محدود است و حال آن که ما به دنبال فراهم کردن زمینه ای هستیم که به شکل عمیق و جدی، این امر محقق گردد.

وی افزود: به عنوان معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران صحبت ها و رایزنی هایی با برخی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه سوره، دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و ... داشته ایم و از سوی برخی از این ها درخواست هایی به ما شده که سمینارها و جلساتی برایشان برگزار کنیم و همچنین در رابطه با برخی دیگر نیز به دنبال تدوین پودمان هایی هستیم تا به این وسیله دانشجویان علاقه مند به شکل رسمی از آموزش های سواد رسانه ای به عنوان مواد کمک درسی بهره مند شوند.

وی گفت: به خصوص در دانشگاه سوره به دنبال راه اندازی دوره کارشناسی ارشد سواد رسانه هستیم و حتی در تلاشیم که کلاس های سواد رسانه ای به شکل رسمی مصوب شود.

معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران ادامه داد: در این راستا، در گام نخست، انجمن سواد رسانه ای ایران به دنبال آموزش و تربیت مدرسان سواد رسانه ای است که دوره های پودمانی برایشان طراحی و اجرا می شود، ضمن آن که هم اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت آموزشی هستیم تا پس از ثبت نام، افرادی که می خواهند در دوره های مدرسی سواد رسانه ای شرکت کنند، ابتدا در دوره پودمانی مهارتی و سپس در پودمانی تربیت مدرس شرکت کنند.

وی افزود: در مرحله بعد به دنبال رایزنی با وزارت علوم و آموزش و پرورش هستیم تا برای آموزش سواد رسانه ای در دانشگاه ها و مدارس صرفاً از افرادی استفاده شود که دارای کد مدرسی از انجمن سواد رسانه ای ایران هستند و هم اکنون نیز برای تربیت مدرسان از اساتید به نام رشته های مرتبط با سواد رسانه ای استفاده می کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha