شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگروه های تخصصی ستاد همکاریها

حوزه/ کارگروه های ششگانه تخصصی دبیرخانه ستاد همکاریها با حضور مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها و همچنین کارشناسان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس در قم و تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کار گروه های تخصصی و مشترک دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به صورت مجازی تشکیل جلسه دادند.

کارگروه برنامه درسی

در این کارگروه که با حضور کارشناسان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برگزار گردید مسائلی از جمله؛ گزارش اقدامات انجام شده در جلسات گذشته، جدول گذاری وظایف اعضای کارگروه متناسب ماموریت های هر نماینده، بررسی راهکارهای موجود و مطلوب جهت توسعه و تقویت علوم انسانی و اسلامی در آموزش و پرورش از جمله مسائلی بود که در این نشست به بحث و بررسی گذاشته شد.

لازم به ذکر است:سرکار خانم افشار رئیس کارگروه و حجت الاسلام و المسلمین درودی دبیر کارگروه می باشند.

کارگروه تبلیغ و امور فرهنگی

در این کارگروه که با حضور نمایندگانی از سوی حوزه های علمیه و آموزش  وپرورش دنبال شد، نکاتی از جمله پیگیری فراهم سازی پخش تولیدات تربیتی حوزه علمیه و فضلا در شبکه شاد، نحوه عملیاتی شدن برنامه ریزی برای آموزش، توانمندسازی و نهادینه سازی رفتار اولیای دانش آموزان برای ایجاد رفتار پایدار و التزام علمی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب وعفاف مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام مردان پور رئیس و کریم دلفانی دبیرکارگروه  می باشند.

کارگروه پژوهش و برنامه ریزی درسی

در این نشست انتخاب رئیس کارگروه پژوهش با توجه به جابجایی محل خدمت حجت الاسلام رفیعی دنبال شد.

پیگیری مصوبات دومین جلسه کارگروه پژوهش و همچنین بررسی شاخص های طبقه بندی و اولویت بندی پژوهش ها توسط آقای محمدیان به عنوان دبیرکارگروه ارائه گردید.

در این  نشست حجج اسلام و المسلمین محمدبکایی از جامعه المصطفی العالمیه، اسحاقی از معاونت پژوهش حوزه های علمیه و علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد در قم و خانم ها معصومه صمدی و کیانا کاوه به ترتیب از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند.

لازم به ذکر است، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین اسحاقی قائم مقام معاونت پژوهشی حوزه های علمیه با انتخاب اعضای کارگروه به عنوان رئیس کارگروه پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریهای انتخاب شد.

کارگروه منابع انسانی

در این نشست که به ریاست حجت الاسلام برزو، معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالزهرا(س) و دبیری حجت الاسلام وفایی برگزار گردید مسائلی از جمله؛ پیگیری مصوبات دومین جلسه کارگروه منابع انسانی، دریافت پیشنهادات اعضا برای تدوین سرفصل های آموزشی طلاب شاغل و وظیفه همچنین پی گیری شیوه آموزش بخش غیرحضوری طلاب وظیفه در آموزش و پرورش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کارگروه مدارس وابسته

در این کارگروه ارائه گزارش در مورد مطالعه و آمایش سرزمینی در خصوص تاسیس مدارس وابسته در مناطق متقاضی، ترسیم فرایند و گردش کار تاسیس مدارس وابسته از جمله دستورات جلسه این کارگروه بود که به صورت مجازی و برخط پیگیری شد.آقای جعفرآبادی رئیس و حجت الاسلام حقگو دبیرکارگروه مدارس وابسته می باشند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha