چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: در جنگ فرهنگی ذهن‌ها، افکار و قلب‌ها هدف دشمن است و دشمن می‌خواهد این ذهن‌ها را نخست تسخیر کند و بعد مردم را نسبت به اسلام و نظام اسلامی و همچنین مسئولین و خدمت‌گزاران بدبین کند که به دنبال این تهاجم دیگر امید، نشاط و خود باوری را از مردم می‌گیرد و آنگاه که ذهن‌ها تسخیر شود دیگر هرچه که سخن حق گفته شود، فایده ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار صدیقه صدیق تقی‌زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از اعضای کمیته فرهنگی و شورای مشاورین امور بانوان استان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی با اشاره به آیه مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ اظهار کرد: در کارهای فرهنگی و برنامه‌های اجتماعی یک خط کلی و راهبردی با بهره‌مندی از قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر مورد نظرقرار می‌گیرد و همه آیین نامه‌ها ، برنامه‌ها ،دستور العمل‌ها ،رفتارها و اعمال ما بر اساس این راهبرد تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: در آیه خوانده شده دو ویژگی مورد تاکید قرار گرفته است نخست «اَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» و دوم «رحَماءُ بَیْنَهُمْ»، در این آیه تقدم اشداء بر رحماء به این علت است که تا زمانی که موانع در یک مسیر برداشته نشود عوامل واقدامات بی‌تاثیر هستند پس ابتدا باید رفع موانع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: وقتی ما بتوانیم شرک، انداد، رقبا و شرکا را از حوزه اعتقاد، فکر، زندگی، اخلاق، بازار، کسب وکار و خانواده خود بیرون کنیم آن وقت جای خداوند در دل باز می‌شود و تا وقتی که این موانع رفع نشود در قلب آدم رحمت، عنایت و معرفت الهی نمی‌روید.

وی ادامه داد: هر چند اگر مومنین هم بخواهند با هم مهربان و همراه و هم عقیده باشند اما دست توطئه و تهاجم دشمن در کار باشد این همکاری‌ها وهمدلی‌ها یا شکل نمی‌گیرد یا اگرشکل بگیرد به سرعت از بین خواهد رفت.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به استفاده گسترده دشمن از ابزارهای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی اضافه کرد: در جنگ‌های فیزیکی جان‌های رزمندگان هدف است اما در جنگ فرهنگی ذهن‌ها، افکار و قلب‌ها هدف دشمن است و دشمن می‌خواهد این ذهن‌ها را نخست تسخیر کند و بعد مردم را نسبت به اسلام و نظام اسلامی و همچنین مسئولین و خدمت‌گزاران بدبین کند که به دنبال این تهاجم دیگر امید، نشاط و خود باوری را از مردم می‌گیرد و آنگاه که ذهن ها تسخیر شود دیگر هرچه که سخن حق گفته شود فایده ندارد.

وی ادامه داد: کار نخست ما در حوزه‌های فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف این است که باید از ارزش‌ها دفاع و آن‌ها را در یک حصاری قرار دهیم تا از دست دشمن در امان باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه هدف دشمن به تعبیر رهبر انقلاب تخریب بنیان خانواده است که در غرب هیچ معنا و جایگاهی ندارد، گفت: استکبار می‌خواهد با انواع رفتارهای خود این کانون‌های ارزشمند ما را متلاشی کند و در این راستا در عرصه فرهنگی ابتذال و منکرات را در همه دنیا بجز کشور خود ترویج می‌دهند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ضمن تقدیر از زحمات انجام شده در راستای تقویت بنیان خانواده گفت: باید ببینیم خروجی و نتیجه اجتماعی کارهای فرهنگی ما چیست چراکه اگر ما یک کار بزرگ وتلاش هماهنگ را پیش نگیریم کار به جایی نخواهیم برد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله و تجاوز دشمن به مرزهای ایران، پیروزی در این جنگ را به اذن خدا و نتیجه فرماندهی مطلوب امام راحل دانست و تصریح کرد: ما باید حواسمان باشد در این جنگ نرم و فرسایشی یکدیگر را مورد هجمه قرار ندهیم و به خود، مسئولان نظام و کشور علاقه داشته باشیم و مشکلات را دوستانه حل کنیم و سعی کنیم همه در یک جبهه کارکنیم تا این کار نتیجه و خروجی خوب داشته و منجر به اصلاح امور شود.

آیت‌الله سعیدی افزود: خوشبختانه امروز ما در ایران یک ستون و عمود خیمه‌ای داریم و آن مقام معظم رهبری هستند و وظیفه همه مسئولان این نظام این است که پشت سر رهبری برای کمک به او و بدون چشم داشت به بیگانگان برای حفظ این نظام تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha