چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ تبریک شوق انگیز خود را از صمیم قلبم به محضر پیشوا و حافظ اصلی دین و دین داری حضرت حجت ـ روحی لتراب مقدمه الفدا، نائب بزرگوارش و سکینه بخش دلها ـروحی له الفداـ، مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم و انعم الله علینا بوجودهم ، عموم حوزویان به خصوص بزرگان و نیز عموم ملت بیدار و تاریخ ساز ایران اسلامی تقدیم می دارم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ولی اله لونی الیگودرزی مدرس حوزه علمیه قم و عضو هیئت رئیسه مجمع طلاب و فضلاء فرزند شاهد و مجمع عمومی جامعه مدرسین در نامه ای انتخاب آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری را به وی تبریک گفت که متن آن به این شرح است:

به نام خداوند رحمت گر
محضر ریاست معزز جامعه مدرسین
استاد گرامی حضرت آیت الله حسینی بوشهری (دام عزه العالی)
سلام علیکم

پیش از هر سخنی لازم می دانم که بار دیگر ارتحال جانسوز فقه ربانی و عنصر هوشمند و بصیر انقلابی حضرت آیت الله یزدی را تسلیت عرض نمایم.

به حول و قوه الهی، بار دیگر دل و جان هر عنصر و هر جریان دلسوز، بصیر و تکلیف مدار دینی در اوج شاد کامی ناشی از انتخاب هوشمندانه و حساب شده هیئت رئیسه جامعه مدرسین از سوی اعضای عظیم القدر زمان شناس قرار گرفت.

تبریک شوق انگیز خود را از صمیم قلبم به محضر پیشوا و حافظ اصلی دین و دین داری حضرت حجت ـ روحی لتراب مقدمه الفدا ـ، نائب بزرگوارش و سکینه بخش دلها ـروحی له الفداـ، مراجع معظم تقلید  دامت برکاتهم و انعم الله علینا بوجودهم ، عموم حوزویان به خصوص بزرگان و نیز عموم ملت بیدار و تاریخ ساز ایران اسلامی تقدیم می دارم.

جامعه مدرسین یگانه تشکل بی همتایی است که در طول تاریخ عمر پر برکت خود در راستای حرکت پویای انقلاب اسلامی، و تقویت و حمایت از ولایت مطلقه فقیه، و تقویت و حراست همه جانبه از جایگاه رفیع مرجعیت، و همچنین به عنوان مجرای هماهنگ ساز و همسو کننده عینی و عملی رهنمودهای پیشگامان حوزوی به خصوص مراجع معظم تقلید، جایگاه انحصاری و بی بدیل خود را به ویژه بعد از تشکیل حکومت اسلامی به طور شایسته و پیوسته به نمایش نهاده است.

کمیته حراست از جایگاه مرجعیت، ورود راه گشا و تعیین کننده در مواقع حساس حرکت انقلاب، تبدیل دیدگاه ها و سلایق مختلف حوزوی به یک برنامه واحد راهبردی و عملیاتی کارآمد، ... و تشکیل شورای سیاست گذاری حوزه در جهت سیاست گذاری و شناسایی و تعیین مدیر شایسته برای اداره حوزه علمیه با عظمت قم و شعب کشوری آن، بخشی از تجلی و تبلور انجام رسالت جامعه مدرسین بوده است.

بر این اساس، حساسیت عمیق، گسترده و پیوسته استکبار جهانی و جبهه گیری جریانات زاویه دار از جمله جریانات داخلی حوزوی، خود مهمترین نشانه بر جایگاه تعیین کننده بی همتای این تشکل محوری حوزه است.

غالب مراجع بزرگ تقلید و همچنین بسیاری از اعضای برجسته خبرگان رهبری و نمایندگان شاخص ولی فقیه از این گذرگاه اطمینان بخش به جامعه اسلامی عرضه شده اند.

حتی بسیاری از کسان یا جریان های حوزوی که با پوشش نقد، سعی بر تضعیف این کانون عقل جمعی دارند، اگر مورد روان کاوی و تجزیه و تحلیل انگیزشی قرار گیرند، خواهیم یافت که سبب اشکال تراشی و تقابل شان، حسرت محروم ماندنشان از ورود به این مجمع عقلایی بی نظیر و یا حسرتشان از عدم امکان تسخیر این جایگاه و یا حسرتشان از عدم توانایی تأسیس و تشکیل جایگاهی هم عرض و در قامت نقش آفرینی جامعه مدرسین توسط جریان فکریشان است!.

ان شاء الله که با تدابیر همه جانبه و عمیق جنابعالی و هیئت رئیسه وارسته و کارآمد منتخب اعضای معزز جامعه مدرسین و نیز با در اختیار داشتن ره توشه انفاس قدسی و تجارب گرانسنگ بزرگان از جمله رؤسای پیشین فقید یعنی آیات معزز مشکینی و یزدی اعلی الله مقامهما  که در شکوفا ساختن آن نهاد بزرگ متبلور است، پویاتر و پیش برنده تر از همیشه، بی همتایی این کانون اطمینان بخش تقویت و اعتلا یابد.

ولی اله لونی الیگودرزی
مدرس حوزه علمیه قم
عضو هیئت رئیسه مجمع طلاب و فضلاء فرزند شاهد و مجمع عمومی جامعه مدرسین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha