سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر - امام جمعه تنکابن

حوزه/ رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور گفت: یکی از ابزارهایی که امام سجاد (ع) برای ترویج اسلام ناب استفاده کردند این بود که بیش از ۵۰ هزار غلام و برده خریدند، آن‌ها را تعلیم و آموزش دادند و آزاد کردند و بین دنیای اسلام پخش کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور، امروز در نشستی با طلاب و مسئولان حوزه علمیه خراسان شمالی، به تبیین نقش امام سجاد (ع) در زمینهٔ تعلیم و تربیت شاگردان و عالمان پرداخت.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند زمانی که امام سجاد (ع) به مکه رفتند و تعلیم شاگردان را آغاز کردند، جمعیت آمد و تعداد شاگردان اضافه شد و تعداد متقاضیان تعلیم و تربیت به‌اندازه‌ای بالا رفت که به هزار قاری رسید؛ به‌گونه‌ای که در زمانی که در مکه بودند هزاران قاری نیز همراه امام سجاد (ع) حضور داشتند.

رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور تصریح کرد: امام سجاد (ع) زمانی این اقدامات را انجام دادند که محدودیت‌هایی نیز داشتند و اینکه چگونه توانستند این‌همه کار را انجام بدهند، خود از نکات شگرف تاریخ است.

وی افزود: سید عبدالحسین شرف‌الدین موسوی عاملی مجتهد شیعه و مدافع تقریب مذاهب اسلامی در کتاب المراجعات خود عبارتی دارد که خیلی عجیب است، المُراجعات کتابی درباره اثبات حقانیت شیعه و امامت بلافصل امام علی (ع) پس از پیامبر است و این کتاب مجموعه نامه‌های مبادله شده میان سید عبدالحسین شرف‌الدین از عالمان شیعه در لبنان و شیخ سلیم البشری از عالمان اهل سنت در مصر است.

حجت‌الاسلام پوراکبر خاطرنشان کرد: سید شرف‌الدین در مکاتبه‌ای که با آن دانشمند سنی دارد می‌گوید مسلمین بعد قضیه کربلا به سمت امام زین‌العابدین (ع) پناهنده شدند و از فنون و علوم امام بهره بردند و بعد از امام سجاد (ع) به امام باقر (ع) و بعد امام صادق (ع) پناه بردند.

وی افزود: این یعنی پایه‌گذار مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، امام سجاد (ع) بوده است که هزاران تألیف را انجام داده‌اند که قابل نام بردن نیستند و چهار هزار شاگرد تربیت کرده‌اند و تعداد تألیفات ایشان به ۱۰ هزار تألیف می‌رسد.

حجت‌الاسلام پوراکبر خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که امام سجاد (ع) برای ترویج اسلام ناب استفاده کردند این بود که بیش از ۵۰ هزار غلام و برده خریدند، آن‌ها را تعلیم و آموزش دادند و بعد آن‌ها را به دنیای اسلام پخش کردند، اکنون کدام دانشگاه و استاد پیدا می‌شود که در خانه خودش ۵۰ هزار دانشجو تربیت کنند و به دنیا تحویل بدهد؛ بر این اساس همه ما باید بکوشیم سبک و سیره این امام همام را الگوی خود قرار داده و در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha