جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی و جمعی از مسئولین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز با حضور در مجمع جهانی اهل بیت(ع) از این مرکز بازدید کردند و در نشستی با دبیرکل و مسئولین مجمع جهانی اهل بیت(ع) راهکارهای گسترش معارف ناب اهل بیت(ع) در سراسر جهان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی و جمعی از مسئولین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز با حضور در مجمع جهانی اهل بیت(ع) از این مرکز بازدید کردند و در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین رمضانی و مسئولین مجمع جهانی اهل بیت(ع) راهکارهای گسترش معارف ناب اهل بیت(ع) در سراسر جهان را بررسی کردند.

آیت الله فاضل در این نشست با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)  با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: هنوز بسیاری از معارف اهل بیت(ع) در متونی دینی وجود دارد که استخراج و تحقیق نشده است.

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید نسبت به انحرافاتی که در اعتقادات و اعمال عبادی برخی شیعیان در سراسر عالم وجود دارد برنامه ریزی داشته باشد و با آن مقابله نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی نیز در ادامه این نشست در سخنانی با تمجید از فعالیت های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، این مرکز را از برکات مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) دانست و خاطر نشان ساخت: ورود این مرکز به مباحث جدید و استفاده از اساتید قوی و مجرب برکات زیادی برای اسلام و نظام اسلامی داشته است.

وی افزود: شایسته است که تلاش های علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در اختیار مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار  گیرد و در اینجا ترجمه شود تا آن معارف در اختیار شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) در اقصی نقاط عالم قرار گیرد.

گفتنی است: در ادامه این نشست، تنی چند از مسئولین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به بیان دیدگاه های خود پیرامون تعامل بیشتر این دو مرکز پرداختند و مقرر شد یک کارگروه متشکل از هر دو مرکز فعالیت ها و تعاملات مشترک را پیگیری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha