جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
به زودی: نصب پنل انرژی خورشیدی در ۸۰ مسجد و حسینیه در پاکستان

حوزه/ ۸۰ مسجد و حسینیه در خیبر پختونخوا، ایالتی در پاکستان به زودی دارای پنل‌های انرژی خورشیدی به منظور استفاده از انرژی پاک می‌شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از urdupoint، تجهیز به انرژی خورشیدی مساجد و حسینیه‌های (که با نام امام بارگاه در پاکستان شناخته می شوند) زیادی در خیبر پختونخوا ،ایالت مرزی شمال غربی پاکستان به زودی انجام می‌شود و در همین راستا قرار است ۸۰ مسجد و حسینیه در این مناطق دارای پنل‌های انرژی خورشیدی به منظور استفاده از انرژی پاک شوند.

ضیاءالدین بانگاش، مشاور وزیر ارشد علوم و فناوری اطلاعات مدیریت طرح نصب پنل‌های خورشیدی بر مساجد و حسینیه‌ها را به عهده دارد.

محمد احسن بانگاش ، به نمایندگی از وزارت علم و فناوری اطلاعات اظهار داشت که تحت پروژه خورشیدی در مساجد و حسینیه‌ها ، پنج مسجد در کوهات شهری و ۳۵ مسجد در جنگل خیل و اداره توسعه کهات در طرح نصب پنل‌های انرژی خورشیدی قرار داشته و بدین ترتیب منبع انرژی در آن‌ها هموار می‌شود.

وی گفت که این سیستمها به زودی در حدود ۸۰ مسجد و حسینیه در منطقه پی.کی ۸۲  نصب خواهد شد. ساکنان منطقه با ابراز قدردانی از دولت استانی برای این اقدام ، افزودند که این طرح سبب رضایتمندی توده‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha