شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هنرمند مسلمان در فروشگاهی در نورتویچ با برخورد نژادپرستی روبرو شد

حوزه/ یک هنرمند مسلمان که با خواهر کوچکترش برای خرید در سوپرمارکت آسدا، در شهر نورتویچ رفته بود،  مورد آزار و اذیت نژادپرستی گروهی مزاحم قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از .cheshire-live، یک هنرمند مسلمان در سوپرمارکت آسدا، شهر نورتویچ در شمال غربی انگلستان مورد آزار و اذیت نژادپرستی قرار گرفت.

ماریا که در اواخر ۲۰ سالگی است، در پنجم دسامبر، هنگامی که با خواهر کوچک خود در حال خرید بود مورد مزاحمت نژادپرستی قرار گرفت. هنگامی که او برای برداشتن یک سبد به سمت در ورودی رفت ، گروهی وارد شدند و به او نگاه کردند.

ماریا ، که باحجاب بود ، گفت که یکی از آنها خودشان را به لرزه زدند و فریاد زدند: یک بمب متحرک! فرار کنید!

من به آن‌ها گفتم که شما ترسو هستید که به زن‌ها و مذاهب بی‌احترامی می‌کنید!

ماریا در گفتگو با خبرنگاران گفت: اوضاع برای من و خواهرم بسیار شرم آور بود! هیچ کس به ما کمک نکرد و مداخله نکرد!

وی گفت: من چون در نورتویچ زندگی می‌کنم قبلا اظهار نظرهای نژادپرستانه زیادی را تجربه کرده‌ام. و معمولا درگیر نمی‌شوم اما اینجا پای خواهر کوچکترم وسط بود و در محیط عمومی بودم برای همین از نگهبان کمک خواستم.

وی ضمن تشکر از نگهبان فروشگاه گفت: من با احترام از مامور امنیتی که این مزاحمان را از فروشگاه بیرون کرد قدردانی می‌کنم. من واقعا خوشحالم که او این برخورد را جدی گرفت.

 این هنرمند که در نورتویچ زندگی می کند ، در انگلستان متولد شده و بیش از ۲۰ سال پیش به این شهر نقل مکان کرده و می‌گوید تجربه‌های نژادپرستی زیادی داشته است.

ماریا افزود: من خاطرات زیادی از بدرفتاری و آزار و اذیت نژادی هنگام اولین بار مهاجرت به اینجا  دارم، حوادثی مانند آزار لفظی ، تمسخر ، دزدی از خانه و ایجاد رعب و وحشت را به خاطر آورد.

وی افزود: این که هنوز هم چنین برخوردهای بدی را تجربه می‌کنم ناامید کننده است. اینکه آدم‌ها اهل مدارا و تحمل مذهبی نباشند به گروه یا نژاد خاصی ارتباط ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha