پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ خانواده دانشمند شهید محسن فخری زاده به تغییر نام خیابانی از «استاد محمدرضا شجریان» به «شهید محسن فخری‎زاده» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، خانواده دانشمند شهید محسن فخری زاده به تغییر نام خیابانی از «استاد محمدرضا شجریان» به «شهید محسن فخری‎زاده» واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همی گویم و گفته ام بارها

بود کیش من مهر دلدارها

ملت عزیز و فرهنگ پرور ایران اسلامی

سلام علیکم 

 بنا بر اخبار و اطلاعات واصله، عنوان تابلوی خیابان زنده یاد "استاد محمدرضا شجریان" در منطقه دو شهرداری تهران بدون هماهنگی با مسئولان دست اندرکار به نام "شهید دکتر محسن فخری زاده" تغییر نام یافته است.

 با عنایت به علاقمندی و احترام شهید عزیزمان به هنر و موسیقی اصیل ایرانی و زبان و ادبیات فاخر پارسی به عنوان ارکان جدائی ناپذیر فرهنگ غنی ایران اسلامی، هرگونه تغییر در نام ها و نمادهای این عرصه دور از اندیشه و سیره آن شهید راه علم و دانش و اقتدار میهن عزیزمان می باشد.

 با تقدیر و تشکر از ابراز احساسات ارادتمندان به ساحت شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید دکتر محسن فخری زاده به استحضار می رساند هرگونه تغییر در نامها و عناوین معابر و خیابانها باید از طریق مراجع رسمی صورت گیرد و اقداماتی خارج از رویه های جاری، شایسته و به مصلحت نمی باشد.

 همچنین با اقدام شورای اسلامی شهر تهران در همان ساعات ابتدایی این ترور ناجوانمردانه، نام خیابان "صنایع" به "شهید محسن فخری زاده" نامگذاری گردید و مقدمات لازم جهت نام گذاری یکی از خیابانهای اصلی شهر تهران نیز در دستور قرار گرفته است.

 بی تردید جهاد علمی شهید دکتر فخری زاده که سالیان سال با نیتی خالصانه در گمنامی و بی نامی برای تقویت پایه های اقتدار دفاعی و ایجاد وحدت، عزت و همدلی میان آحاد مردم شریف و فرهنگ پرور ایران اسلامی صورت گرفت، نباید با اقدامات وحدت شکن و تفرقه انگیز خدشه دار گردد.

بی شک سیره و اندیشه آن شهید بزرگوار مبتنی بر زدودن زنگارهای جهل و تعصب و اقدامات علمی ایشان بر پایه قطع وابستگی فنی و دانشی کشور از بیگانگان بنا شده و همه علاقمندان به فراگیر شدن این گفتمان ارزشمند که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام اسلامی است باید تلاشی جهادگونه و عزت آفرین داشته باشند و اینگونه است که نام جهادگران و فخر آفرینان عرصه علمی کشور نامدار و بلند آوازه می شود.

با تقدیم احترام

خانواده دانشمند شهید محسن فخری زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    53 11
    احسنت به بصیرتِ (واقعی و نه شعاری) این خانواده ارجمند که اجازه ندادند از نام شهید فخری‌زاده جهت اختلاف‌افکنی و دوقطبی‌سازی‌های مخرّب در جامعه سوءاستفاده شود. درواقع، به قول یک روزنامه‌نگار کشورمان «جایگاه هر کسی در تاریخ و در گذر زمان روشن خواهد شد و جایگاه رفیع شجریان در فرهنگ و هنر این مرز و بوم قابل انکار نیست. یک یادآوری هم خالی از لطف نیست، استاد شجریان محبوب دل بسیاری از ایرانیان است و این محبوبیت بسیار قبل‌تر و بیش‌تر از اندازه اسم یک خیابان است. اگر خیابانی در تهران مزیّن به اسم استاد شجریان شده باشد، قطعاً افتخاری برای شهر تهران است. اسم کوچه و خیابان با یک بخش‌نامه یا دستور عوض‌شدنی است، ولی سال‌هاست استاد شجریان در قلب ایرانی‌هاست حتی شاید شهید فخری‌زاده و شهید احمدی‌روشن هم به او گوش داده‌‎اند. از دوستانی که در مراسم تغییر اسم تابلوی استاد شجریان شرکت کرده‌اند، دعوت می‌کنم آلبوم «شب، سکوت، کویر» یا «بیداد» استاد را گوش دهند، قطعاً آرامش بیش‌تری خواهند یافت.» هم‌چنین به پدر بزرگوار شهیدی که هنگام تعویض تابلوی خیابان شجریان، تحت تأثیر القائات کذب برخی رسانه‌ها ایشان را متهم به این کرد که حتی اجازه نداده دعای ربنا برای مردم پخش شود، باید یادآوری کرد: پدر گرامی! آن‌مرحوم نه‌تنها با مردم کشورش، بلکه حتی با نظام هم مشکلی نداشت؛ مشکل او سوءاستفاده و بهره‌برداری بی‌ضابطه و غیرقانونی صداوسیما از آثارش بود که انتشار آثار خود را در این رسانه ممنوع کرد و البته، هم در آن نامه معروف خود به رییس وقت صداوسیما و هم در مصاحبه‌ها و سخنان بعدی خود بارها و بارها تصریح کرد که دعای ربنا متعلق به مردم ایران است و با پخش آن مشکلی ندارد.
    • US ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 47
      برو عبد اشیطان در آخرالزمان در این زمان مردم غنا و آواز را دوست دارند. رقص و طرب و غنا را حلال می شمرند. آلات ساز و آواز ظاهر می شود. تار و طنبور زنی را مستحسن شمارند و نیکو بیاموزند. زن های آوازه خوان و رقاصه آشکار می شوند. زن های آوازه خوان و آلات آواز برای خود اتخاذ می کنند. لهو و آلات لهو ظاهر شود عابرین بروی بگذرند (بی توجه بگذرند) و احدی احدی را منع نکند. برای غنا و آوازه مالها خرج می کنند همچنین آلات غنا و موسیقی در حرمین (مکه و مدینه)ظاهر می شود. ‼️حضرت محمد (صلی الله و علیه وآله) برای سلمان بیان فرمود از چیزهای بدی که در آخرالزمان به وقوع می پیوندد و از علامات قیامت است که از آن جمله این است که قرآن را به حالت غنا و موسیقی می خوانند. رسول خدا (صلی الله و علیه وآله) از نشانه های آخرالزمان این است که : آوازه خوانی آشکار شود ، و قرآن را با لحن موسیقی میخوانند.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 17
      آلات موسیقی هیچ جایی در زندگی معیار که حیات حضرات معصومان علیهم الصلاة و السلام است ندارد ، بلکه منفور و منهی است . امام راحل رضوان الله علیه هم دنبال ممنوعیت مطلق آن بودند که متاسفانه همکاری نشد و ...
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام . به به این و آن تا خشنودی الهی را نداشته باشد ارزش و اعتباری ندارد .
    • یاد خدا نه لهویات IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، همان کسانى که ایمان آورده‏‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌‏گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش مى‌یابد»
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 1
      صحیفه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه جلد ۹ صفحه ۲۰۵ : اینها باید تبدیل بشود. اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد، یک مملکت آزاد باشد، یک مملکت مستقل باشد، مسائل را از این به بعد جدّی بگیرید. رادیو و تلویزیون را تبدیلش کنید به یک رادیو و تلویزیون آموزنده، موسیقی را حذف کنید. نترسید از اینکه به شما بگویند که ما موسیقی را که حذف کردیم کهنه پرست شدیم! باشد ما کهنه پرستیم! از این نترسید. همین کلمات نقشه است برای اینکه شماها را از کار جدی عقب بزنند.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 1
      صحیفه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه جلد ۹ صفحه ۲۰۶ : اینکه می‌گویند که اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می‌روند از جای دیگر می‌گیرند موسیقی را، بگذار بگیرند از جای دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم کم کم برمی‌‌گردند به اینجا. این عذر نیست که اگر موسیقی در رادیو نباشد، آنها می‌روند از جای دیگر موسیقی می‌گیرند. حالا اگر از جای دیگر موسیقی بگیرند، ما باید به آنها موسیقی بدهیم؟! ما باید خیانت بکنیم؟! این خیانت است به یک مملکتی، خیانت است به جوانهای ما.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 1
      صحیفه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه جلد ۹ صفحه ۲۰۶ : این موسیقی را حذفش کنید بکلی، عوض این یک چیزی بگذارید آموزنده باشد. کم کم مردم را و جوانهای ما را عادت به آموزندگی بدهید؛ از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید. اینکه می‌بینید که جوانها اگر این نبود می‌روند سراغ موسیقی دیگر، برای این که اینها عادت کردند! این شاهد بر این است که جوانهای ما فاسد شدند. الآن ما موظّفیم که این نسلی که فاسد شده برگردانیم به صلاح و نگذاریم این کوچکهای ما فاسد بشوند، اینها را جلویش را بگیریم، باید جدّ باشد این مسائل.
    • GB ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      2 0
      «امام راحل رضوان‌الله‌علیه هم دنبال ممنوعیت مطلق آن بودند که متاسفانه همکاری نشد و...» (!!!) در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۷ استفتائی از امام‌خمینی قدس‌سره در باب آلات موسیقی و شطرنج شد که ایشان درباب موسیقی پاسخ دادند: «خریدوفروش آلات مشترکه به‌قصد منافع محللۀ آن اشکال ندارد.» بعد از انتشار این پاسخ آیةالله قدیری ازشاگردان امام‌خمینی طی نامه‌ ای از ایشان در این‌باره سؤال پرسید و با استناد به برخی روایات درباب این فتوای امام‌خمینی مناقشه نمود. امام‌خمینی در پاسخ خود به نقش اقتضائات زمان و مکان در فرایند اجتهادات و استخراج احکام، اشاره کردند و از نگرش تقلیل­‌گرایانۀ قشری از روحانیت به احکام اسلامی و بی‌توجهی به اقتضائات زمان و مکان در فتواهای فقهی گلایه نمودند.[صحیفۀ امام‌خمینی، ج۲۱، صص۱۴۹-۱۵۲.] امام‌خمینی در زمانی این فتوا را صادر کردند که ازنظر بسیاری از مراجع به‌طورکلی استفاده و خریدوفروش آلات موسیقی حرام بود، اما ایشان تشخیص دادند که با توجه به تغییر عرف مردم، موسیقی و ابزارآلات آن می‌تواند در خدمت منافع حلالی نیز قرار گیرد. ایشان دیگر فقط با رویکرد نظری به این مسئله نگاه نمی‌‌کردند، بلکه این­بار در عرصۀ حکومت‌­داری این نیاز را تشخیص دادند؛ زیرا در این عرصه، سیل عظیم موضوعات و مسائل جدید مطرح بود که می‌­بایست با نگاهی جامع و همه‌جانبه‌نگر حل و ‌فصل شوند تا شائبۀ ضعف دین مبین اسلام در برخورد با مسائل جدید نیز رفع گردد. (منبع: پرتال امام خمینی به نشانی: http://www.imam-khomeini.ir/fa/n144616/)
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      اصولا ممنوعیت چیزی مثل موسیقی در رسانه ای که به عنوان دانشگاه مطرح بوده ، لازم نیست دایرمدار حرمت باشد ، بلکه کلیه عادات سوء و انحطاط آور و لو از محرمات نباشد ، می بایست مورد مبارزه در دستگاههای فرهنگ ساز باشد ، نه آن که توجیه ، ترویج ، تشویق و از دست اندرکاران تجلیل شود .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    با سلام و احترام براعضاء محترم این خانواده شریف و تشکر از بابت کار عقلانی و کریمانه شان عرض می کنم : نبود از شما انتظاری جز این __که معلوم کردید از خویش دین _چنینند افراد خود ساخته __ به ابلیس و ابلیسیان تاخته __کنند کار خود را برای خدا ___روند در ره حق ز باطل جدا .
  • امیرحسین US ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 2
    قانون شکنی در هر لباسی با هر بهانه ای محکوم است، لعنت به کسانی که با تندروی چهره ی مخدوشی از جامعه مذهبی ما نشان می دهند،
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 19
      به آسانی لعنت نثار می کنی ؟! کدام قانون اجازه برجسته سازی و الگوسازی نسبت به موثران فتنه می دهد ؟