جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید ضیاءالدین آقاجانپور

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه ما باید بنیان ازدواج را بر اساس تقوا تشکیل دهیم و نه بر اساس مسائل مادی و تشریفات، تصریح کرد: تاخیر در بسیاری از ازدواج ها امروز ریشه در پیروی از رسم و رسومات بی‌پایه دارد که باید اینگونه رسم و رسومات غیر عقلانی کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم ازدواج دانشجویی، دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر که با حضور جانشین وزیر دفاع برگزار شد، با اشاره به اهمیت سنت ازدواج در دین مبین اسلام، اظهار داشت: ازدواج سنت حسنه و نماد عشق و محبت است که همواره بزرگان دین ما به آن سفارش کردند.

وی افزود: پیامبر اکرم درباره این سنت الهی می فرمایند: ما بُنِیَ فی الإسلامِ بِناءٌ أحَبَّ إلی اللّه ِ عزّوجلّ ، وأعَزَّ مِنَ التَّزویجِ . در اسلام هیچ بنایی در نزد پروردگار محبوب تر و عزیزتر از ازدواج نیست و هیچ چیزی مقدس تر از وصلت نیست.

حجت الاسلام آقاجانپور در ادامه با اشاره به آیات و روایات متواتر، ازدواج را سبب آرامش و تعالی معنوی انسان دانست و عنوان کرد: امام صادق (ع) می فرماید: نماز یک فرد متاهل ۷۰ برابر بالاتر از نماز یک فرد مجرد است.

وی یکی از وظائف مهم مسئولان در نظام جمهوری اسلامی را فراهم نمودن ازدواج آسان برای جوانان کشور دانست و گفت: در روایات آمده است که اگر فردی مقدمات ازدواج دیگران را فراهم نماید، از کسانی است که خداوند در روز قیامت به او نظر( لطف) می افکند و او را در سایه ی عرش خود قرار می دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع حمایت وزیر دفاع و مسئولین دانشگاه صنعتی مالک اشتر در برگزاری جشن ازدواج دانشجویی بصورت حضوری و مجازی را اقدام شایسته و ارزشمند دانست و گفت: این حرکت جهادی و انقلابی می تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه ها و سازمان ها در امر حمایت از ازدواج آسان برای جوانان باشد.

وی با بیان اینکه حتی ویروس منحوس کرونا نتوانسته است ما را از این امر مقدس دور کند، گفت: امر مقدس ازدواج هیچ‌گاه تعطیل بردار نیست.

حجت الاسلام آقاجانپور گفت: امروز اساس تشکیل یک جامعه پاک و منزه که در قرآن از آن به عنوان حیات طیبه نام برده شده است بر بنیان تشکیل خانواده استوار است و جامعه ای از سلامت روح و روان برخوردار است که جوانان ازدواج شان به تاخیر نیفتد و نسبت به انجام این سنت حسنه اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اساس زندگی و دوری گزیدن از تجملات و تشریفات گفت: جوانان مومن در بحث ازدواج باید به مولای خود امام علی (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) تاسی کنند و اجازه ندهند تا تشریفات و تجملات و مسائل حاشیه ساز آن ها را از این امر مقدس دور کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه ما باید بنیان ازدواج را بر اساس تقوا تشکیل دهیم و نه بر اساس مسائل مادی و تشریفات، تصریح کرد: تاخیر در بسیاری از ازدواج ها امروز ریشه در پیروی از رسم و رسومات بی‌پایه دارد که باید اینگونه رسم و رسومات غیر عقلانی کنار گذاشته شود.

این مراسم به همت دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سازمان های تابعه وزارت دفاع به صورت همزمان در ۱۶ استان برگزار شد و تعداد ۱۵۰ زوج طی این مراسم زندگی خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha