جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
الشيخ ناصر عباس جعفري /باكستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری به مناسبت سالروز تولد بنیانگذار پاکستان گفت: آن آزادی که میلیون ها مسلمان شبه قاره با فدا کردن جان، مال و ناموس خود به دست آورده اند، امروز تلاش می شود با فشار خارجی و دخالت در امور داخلی و خارجی، سلب شود.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تبریک به مناسبت ۱۴۴ سالروز تولد قائد اعظم این کشور محمد علی جناح، اظهار داشت: آن قدر که امروز برای حفظ اصول قائد اعظم به تجدید عهد احتیاج داریم قبل از این نبوده و بنیادهایی که بر اساس آن بنیانگذار پاکستان برای استقرار پاکستان تلاش کرد، به فراموشی سپرده شده است.

وی گفت: قائد اعظم به ملت آموخت که بدون مصالحه در اصول، چگونه زندگی برومندانه داشته باشند. آزادی که میلیون ها مسلمان شبه قاره با فدا کردن جان، مال و ناموس خود به دست آورده اند، امروزه تلاش می شود با فشار خارجی و دخالت در امور داخلی و خارجی، آن را سلب کنند.

وی پیروی از اصول محمد علی جناح  را ضامن ثبات پاکستان دانست و افزود: ثبات پاکستان بدون پیروی از سخنان وی امکان پذیر نیست همچنین تا زمانی که اصول طلایی و راهنمای بنیانگذار پاکستان مورد اعمال قرار نگیرد موفقیت حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: قدرت های استعمارگر و مستبد می خواهند به امنیت و آرامش کشور و ملت آسیب برسانند. تاریخ نشان داده است که تصمیمات نابخردانه قدرتهای حاکم، تمامیت و بقای کشور و ملت را در معرض خطر قرار داده است ولی موضع صریح بنیانگذار پاکستان در رابطه با روابط بین الملل یک واقعیت انکارناپذیر است.

وی با اشاره به بیانیه قائد اعظم در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل، گفت: کشورهای اسلامی که دوستی با یهودیان و مسیحیان را مهم می دانند، دنبال اهداف تجاری و منافع فوق العاده خودشان هستند اما برای ما امر خداوند متعال و فرمان قائد اعظم از اهمیت بالایی برخوردار است. بیانیه قائد اعظم در مورد رژیم صهیونیستی در قلب و ذهن هر پاکستانی نقش بسته است و ما باید از اصول پاکستان و رهبر آن در هر جای دنیا دفاع کنیم.

 وی همچنین میلاد حضرت مسیح را به جامعه مسیحیان تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha