دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
الفائق

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، درخواست برگزاری درس الفائق برای حوزه علمیه خوزستان را داد که قرار شد مقدمات کار در ستاد فراهم گردد و به مدارسی که مجوز رسمی سطح سه همراه با حضور استاد رسمی کفایه دارند، مجوز برگزاری این درس داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه منطقه‌ای معاونان آموزش حوزه‌های علمیه بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان در دو روز متوالی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

این اجلاسیه با هدف «هماهنگی مسائل آموزشی حوزه‌های علمیه کشور»، «شناسایی مشکلات، ضعف‌ها و ارائه راهکارهایی برای حل آن‌ها» به مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه علمیه کشور و با حضور مدیران آموزش در ستاد و در استان‌ها و همچنین مدیر و معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شد.

در این اجلاسیه ابتدا حجت‌الاسلام عینی، مدیر پذیرش حوزه‌های علمیه، گزارشی از روند پذیرش طلاب، وضعیت کمیسیون‌ها و روند صدور کد برای طلاب ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون امکانی در سامانه پیشخوان ایجادشده که در قسمت گزارش‌ساز، معاونت‌های آموزش حوزه‌های علمیه می‌توانند آخرین وضعیت صدور کد طلاب را مشاهده کرده و متوجه شوند که روند صدور کد در چه قسمتی انجام‌شده و در چه قسمتی انجام‌نشده و نیاز به پیگیری دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام غبیشی، مدیر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، توضیحاتی در خصوص امتحانات کتبی و شفاهی، ثبت نمره و انتخاب واحد ارائه داد و خاطرنشان کرد: بحمدالله حوزه علمیه خوزستان در مسائل آموزشی، وضعیت خوبی داشته و وضعیت آن در چندین آیتم قابل‌قبول است.

در ادامه حجت‌الاسلام کاظمی، مسئول اداره مدارج علمی حوزه‌های علمیه، گزارشی از وضعیت صدور مدرک سطح ۱ تا ۴ و همچنین کمیته‌های مدارج علمی ارائه داد و تصریح کرد: به‌زودی کمیته‌های مدارج علمی به استان‌ها واگذار خواهد شد تا دیگر طلاب برای بحث پایان‌نامه نیاز نباشد به قم مراجعه کنند.

در بخش دیگر این اجلاسیه حجت‌الاسلام موسویان، مسئول مرکز غیرحضوری معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، اذعان داشت: سامانه lms برای درس‌های غیرحضوری در استان‌ها برای طلاب پایه‌های ۷ تا ۱۰ و طلاب درس خارج طراحی‌شده است.

در قسمت دیگر این اجلاسیه حجت‌الاسلام امیرخانی، مسئول اداره ساماندهی و نظارت آموزش خبر از ارسال طرح آمایش مدارس علمیه استان به شورای گسترش دادند که اگر این طرح به تصویب شورای گسترش برسد مبنای عمل خوبی برای مدارس علمیه خواهد بود.

در قسمت پایانی این اجلاسیه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی‌زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر تسریع در امور طلاب، حذف بروکراسی اداری و جهادی عمل کردن در کارها، به بیان مباحث و مشکلات طلاب سفیران پرداخت که در این زمینه مسئولین ستاد قول پیگیری مجدانه دادند.

وی همچنین درخواست برگزاری درس الفائق را برای حوزه علمیه خوزستان داد که قرار شد مقدمات کار در ستاد فراهم گردد و به مدارسی که مجوز رسمی سطح سه همراه با حضور استاد رسمی کفایه دارند، مجوز برگزاری این درس داده شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha