دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسلمانان جیلینگهام به رانندگان کامیون گرفتار در مرز غذارسانی کردند

حوزه/ در شرایطی که رانندگان کامیون در عید کریسمس در مرز گرفتار شده و به خاطر شیوع ویروس کرونا اجازه عبور و خروج خود را از دست داده‌اند، جامعه مسلمانان در جیلینگهام انگلستان و سایر داوطلبان به آن‌ها غذا و نوشیدنی رساندند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kentonline، جامعه مسلمانان در جیلینگهام، کنت، در منطقه گلاسکوی انگلستان، به یاری کامیون‌داران گرفتار در روز کریسمس آمده و موفق شدند بیش از ۲۰۰ وعده غذا و نوشیدنی را به کامیون‌دارانی که در روز گذشته در مانستون گرفتار شده بودند تحویل دهند.

در حالی که داوطلبان و فعالان خیریه به یاری کامیون‌داران آمدند، ایمان خان، امام جماعت مسجد نصیر در جاده ریچوند در جیلینگهام، هنگامی که از وضعیت کامیون‌داران مطلع شد، مشغول تهیه غذای سالم برای گروه گردید.

آقای خان گفت: سازمان‌های زیادی در حال تحویل غذا هستند بنابراین ما فکر کردیم که باید کاری انجام دهیم.

وی گفت: جامعه ما با تیمی در شرق لندن همکاری کردند تا برخی از وعده‌های غذایی را آماده کنند. برخی از خانم های جامعه ساندویچ درست کردند. آماده‌سازی و هماهنگی همه چیز حدود دو روز طول کشید.

گفتنی است با توجه به شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا در بریتانیا، در شب کریسمس بیش از ۳۰۰۰ کامیون در مانستون گیر کرده بودند، اما از اواسط ظهر امروز سایت جابجا شده بود.

تیم های اورژانس با حمایت بیش از ۱۰۰۰ نفر از پرسنل نظامی  به طور شبانه روزی برای آزمایش از رانندگان و جابه‌جایی کامیون‌ها  تلاش کردند. آنها با هم تقریباً ۱۶۰۰۰ آزمایش بر روی کامیون داران مستقر در محل و در بندر دوور انجام دادند.

به دنبال انتشار اخباری در رابطه با ویروس جهش‌یافته کرونا، مجوز عبور و مرور رانندگان به فرانسه برای سفر به انگلیس لغو شده، که البته پس از آن دوباره صادر شد. هنوز ۱۶۰۰ راننده دیگر در محل گیر کرده‌اند از ۱۵۵۲۶ راننده تست شده ، ۳۶ نفر مبتلا شناسایی شد.

هنوز برخی از رانندگان آزمایش نشده‌اند که غذا و آب و سرویس بهداشتی در اختیارشان قرار داده شده ولی امکانات حمام وجود ندارد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha