پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ مدیر مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب گفت: رزمایش تهذیبی حوزه های علمیه از ۹ دی ماه که روز بصیرت و بیعت با ولایت است از مشهد مقدس آغاز می شود و اختتامیه آن در اواخر اسفندماه در مشهدالشهدای جنوب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی عبداللهی در نشست خبری گفت: معاونت تهذیب حوزه های علمیه در راستای ارتقاء سطح تربیت فردی و تهذیب نفس در میان طلاب و حوزویان و با توجه به اقتضائات جدید این عصر رزمایش ۳ ماهه ای را در سراسر کشور برگزار می نماید؛ همه مدیران، معاونان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه کشور در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

مدیر مدیر مطالعات برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه افزود: دشمنان اسلام در یک رودررویی تمدنی و درگیری تمام موجودیت خود را برای روبرو شدن با اسلام به میدان آورده اند.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: مهمترین حربه ای که آنها می توانند به کار برند تهاجم فرهنگی است.

وی بیان داشت: شاید بتوان گفت مهمترین رکن تمدن اسلامی اخلاق و تهذیب نفس است و به همین جهت می بایست برنامه های تهذیبی و تربیتی داشته باشیم.

مدیر مدیر مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب اظهار کرد: ما در برابر یک تمدن تمامیت خواه و فراگیری قرار گرفته ایم که تمام سبک زندگی خود را در همه جای دنیا نفوذ داده است.

وی تصریح نمود: شعار این رزمایش «اخلاق و معنویت عصر امام خمینی رحمة الله علیه» خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی عبداللهی عنوان داشت: در این رزمایش پیرامون برنامه های مختلف در افق تمدن سازی اسلامی بحث و گفت و گو می شود.

وی گفت: فراگیری تهذیب و تربیت یکی دیگر از برنامه های این رزمایش است.

مدیر مدیر مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب افزود: این رزمایش از ۹ دی ماه که روز بصیرت و بیعت با ولایت است از مشهد مقدس آغاز می شود و اختتامیه آن در اواخر اسفندماه در مشهدالشهدای جنوب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش با اهداف مختلفی برگزار می شود که مهمترین آنها سازماندهی نیروها و تشکیل ساختار تهذیب و تربیت با تاکید بر شورای تهذیب استان و مدارس علمیه، ارزیابی توان  استعداد نیروهای ستاد و صف و بازخوردگیری فعالیت ها به منظور برنامه ریزی سال جدید، ایجاد شور و نشاط در فعالیت های سه ماه پایانی سال، فرهنگ سازی و گفتمان سازی پیرامون اصول و ارزش ها و موضوعات اساسی تهذیب و تربیت و شعارهای محوری و تبدیل آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی در ایام کرونا به فرصت هستند.

حجت الاسلام عبداللهی بیان داشت: سیاست های کلی حاکم بر این رزمایش شامل تاکید بر اخلاق و معنویت ناظر به عصر امام خمینی رحمة الله علیه و دوران نظام سازی اجتماعی و در افق تمدن اسلامی، اهتمام بر مشارکت فعال طلاب، اساتید و مدیران مدارس و نیروهای جهادی، اهتمام بر هماهنگی و بهره مندی از ظرفیت های بیرونی در اهداف تهذیبی و تربیتی و تاکید بر شور و نشاط طلبگی به واسطه حضور فعال و اثر گذار اخلاقی و معنوی در مسائل و آسیب های اجتماعی است.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب گفت: برنامه های این رزمایش در چند دسته و زیر نظر ادارات قرآن و حدیث، مشاوره و خانواده، اخلاق و تربیت و مطالعات راهبردی معاونت تهذیب اجرایی خواهند شد؛ متناظر با این بخش ها حدود ۵۰ طرح و برنامه در نظر گرفته شده است که شامل برنامه های کلی، برنامه های اخلاقی و تربیتی، برنامه های قرآنی، برنامه های مشاوره‌­ای و خانواده، برنامه های مطالعاتی و برنامه های رسانه ای هستند.

وی افزود: در هر هفته از زمان اجرای این رزمایش یک شعار به تناسب نیازها و مناسبت ها انتخاب شده است و ضمن تبیین علمی، الزامات تحقق آن طرح و بررسی می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha