جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر

حوزه/ وجود شیخ شکرالله در شوشتر باعث ایجاد تعادل بین اقشار مختلف بود و همه‌ی اقوام، عشایر، طوایف و مردم به برکت وجود او هم‌گرایی خوبی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ شکرالله سلیمانی، متولد ۱۳۴۲ بوده و ۵۷ سال سن داشت و در طول عمر بابرکتش سوابق زیادی در عرصه اسلام و انقلاب از خود به‌جای گذاشته است.

او به مدت ۱۵ سال در شهرستان‌های باغملک، بهبهان، رامهرمز، امیدیه و به مدت ۱۰ سال در شهرستان دارالمؤمنین شوشتر در سنگر امامت جمعه خدمت کرد و به تبلیغ شریعت نبوی پرداخت.

وی در دوران جنگ تحمیلی نیز حضور درخشانی در جبهه‌های حق علیه باطل داشت که مدال افتخار جانبازی نیز بر گردن ایشان آویخته شد.

وجود شیخ شکرالله، در شوشتر باعث ایجاد تعادل بین اقشار مختلف بود و همه‌ی اقوام، عشایر، طوایف و مردم به برکت وجود او هم‌گرایی خوبی داشتند.

ایشان در مدت حضور در شوشتر با برپایی کرسی درس برای طلاب شهرستان، باعث پیشرفت چشمگیری در سطح علمی طلاب شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی، در تدریس از لحاظ فن بیان، دسته‌بندی مطالب و نتیجه‌گیری فردی کم‌نظیر بود که ضمن بیان نظر و مبنای علمای بزرگ، نظریات خود را نیز بیان می‌کردند.

بزرگ‌ترین افتخار مرحوم سلیمانی روضه‌خوان بودن در درگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود. او به دلیل خطابه خوب و صدای نیکویی که داشتند، علاقه‌مندان و مستمع‌های بسیاری داشته و معمولاً خطابه ایشان یک خطابه علمی و وزین بوده و برای خطابه خود ساعت‌ها وقت می‌گذاشتند.

او، قدرت تحلیل بالایی داشته و بسیار انسان آینده‌نگر و دوراندیشی در مسائل سیاسی و اجتماعی بود و حلقه‌ی وصل و تعادلی در شهرستان شوشتر به شمار می‌رفت.

از ویژگی‌های برجسته مرحوم سلیمانی، می‌توان به «عدالت محوری»، «نگاه مساوی به تمام مردم شهرستان»، «پیگیری مستمر و همیشگی مشکلات مردم خصوصاً مناطق محروم»، «رعایت انصاف در رفتار، کردار و خصوصاً در بیان خطبه‌ها»، «احترام به مردم» و «اخلاق، رفتار و منش نیکو»، اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته وی رعایت انصاف در بیان خطبه‌ها بوده به‌طوری‌که هیچ‌وقت خطبه‌های نماز جمعه را محلی برای بیان مسائل سلیقه‌ای نمی‌کرد و همیشه جانب انصاف را رعایت می‌کرد.

تعامل و ارتباط ایشان با مسئولین و مدیران شهری یک تعامل بسیار خوب و دوستانه بود به شکلی که همه به امام‌جمعه فقید احترام می‌گذاشتند و مطالب و مبناهایی که مدنظر او بود را رعایت می‌کردند و انجام می‌دادند.

وی یک عامل به علوم دینی بودند؛ از محرمان دستگیری کرده و این سنت حسنه‌ی ائمه و کمک به مستمندان در او به قوت وجود داشت.

در خصوص مسائل فرهنگی دغدغه خاصی داشته و همیشه می‌فرمودند که باید مبانی و منویات مقام معظم رهبری در همه امور سرلوحه کار قرار بگیرد.

او شورای فرهنگ عمومی‌ و شورای امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌تمام‌معنا فعال کرد و کار تشکیلاتی را در شوشتر شروع کرده که همچنان به قوت خود باقی است.

مرحوم سلیمانی در دوران تصدی سمت امامت جمعه شهرستان شوشتر اقدامات ماندگاری از خود به‌جای گذاشت؛ هفت سال مقام شورای فرهنگ عمومی برتر خوزستان، نظم بخشیدن به شوراهای آموزش‌وپرورش و از همه والاتر ارتقای سطح نهاد نماز جمعه در شوشتر بود.

وی در  مسائل تاریخی بسیار مسلط بود. شاگردان زیادی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه داشت و در مباحث رجالی، فلسفی، عقاید، فقه و اصول نیز کرسی درس در مدرسه علمیه شهرستان شوشتر همیشه بر پا بود و ساعت‌های متمادی را برای مطالعه کتاب‌های مختلف صرف می‌کردند.

سرانجام مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکرالله سلیمانی، پس از عمری مجاهدت عالمانه، در جاده رامهرمز – هفتکل دچار سانحه رانندگی شده و به دلیل شدت جراحت، جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیدار معبود شتافت.

دفتر خبرگزاری حوزه در خوزستان، این ضایعه را به جامعه حوزوی خوزستان خصوصاً مردم شریف و عالم پرور شوشتر تسلیت عرض نموده و از خداوند منان آرزوی استمرار راه با برکت آن فقیه سعید توسط شاگردان و اهل‌بیت مکرمش تقاضا دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 1
    شکر الله مساعی شیخ شکر الله
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 0
    اعل الله مقامه
  • محمد پژوهشگران IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    خداوتد ایشان را رحمت نماید.
  • امیر حسین IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    استاد عزیزم آیت الله سلیمانی چقدر دلتنگتم. عاش سعیدا و مات سعیدا