پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 کارشناس اقتصادی در مالزی: نیاز به افزایش نیروی انسانی در بخش امور حلال

حوزه/ درحالی که اخیرا اخباری درباره گوشت غیرحلال و جازدن آن به جای گوشت حلال در مالزی منتشر شده است، یک کارشناس اقتصادی می‌گوید که به افزایش نیروی انسانی در امور حلال نیاز است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، یک اقتصاد حلال در مالزی، بر نیاز به افزایش نیروی انسانی برای رسیدگی به امور حلال تاکید کرد.

دکتر ایزار عارف محمدکاشم، کارشناس و دانشیار متخصص فقه فتوایی ، غذا و مصرف گرایی معاصر در مالزی گفت:  تعداد کارکنان ناظر بر امور مربوط به صدور گواهینامه حلال باید افزایش یابد تا آنها بتوانند از عهده وظایف صدور گواهینامه در مالزی و خارج از کشور برآیند.

وی گفت که این امر نه تنها به روند صدور گواهینامه حلال قدرت می‌بخشد بلکه امکان نظارت و اجرای بهتر را نیز فراهم می‌کند.

دکتر ایزار روز گذشته گفت: این موضوع (داشتن پرسنل بیشتر برای فرآیند صدور گواهینامه حلال) قبلاً توسط بخش‌های خاصی مطرح شده بود. و پس از اتفاقات اخیر در کشور، معتقدم زمان آن فرا رسیده است تا بتوانیم گواهینامه حلال کشور را توانمند سازیم.

ایذار از دولت خواست برای رفع شبهات در بین مسلمانان به سرعت به موضوع گوشت غیرحلال و فروش آن به جای گوشت حلال در مالزی رسیدگی شود.

گفتنی است دکتر ایزار درحالی این اظهارات را بیان داشته، که اخیرا گزارش‌هایی مربوط به یک گروه  قاچاق گوشت در مالزی منتشر شده است که با استفاده از گواهینام جعلی حلال در این کشور، گوشت غیرحلال را به جای حلال به مردم می‌دادند.

از میان پیشنهادات برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، یکی از پیشنهادات پرطرفدار، افزایش تعداد کارمندان ناظر بر صدور گواهینامه حلال در بخش «سازمان توسعه اسلامی» و اداره دینی اسلامی دولت بوده است.

لازم به ذکر است سازمان توسعه اسلامی (جکیم) مسئولیت صدور گواهینامه حلال را در مالزی به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha