جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا-مدیرکل نهضت سوادآموزی استان قم

حوزه/ معاون نهضت سواد آموزی قم، با تأکید بر این که یک بیسواد نیز برای استان قم زیاد است، اظهار داشت: استان قم مفتخر است که از ۱۷۹ شهید خانواده بزرگ سوادآموزی کشور ۵ شهید را تقدیم اسلام و وطن نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا در دیدار معاون و مدیران نهضت سوادآموزی استان قم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که عصر امروز یکشنبه برگزار شد، به اهم فعالیت‌های نهضت سواد آموزی استان قم اشاره نمود و گفت: با فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی امام خمینی(ره)،  نخستین دفتر رسمی نهضت سواد آموزی از دفتر ایشان آغاز به کار کرد.

وی به دریافت ۶ نشان بین الملل توسط نهضت سوادآموزی کشور اشاره نمود و افزود: کارگاه های تخصصی مختلفی چون آموزش کار با رایانه در کنار فعالیت های سواد خواندن و نوشتن ارائه می گردد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم، محرومیت زدایی و توجه به آموزش روستائیان را از مهمترین رسالت هایی نهضت سوادآموزی کشور دانست و ابراز داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان قم، سوادآموزی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی از دیگر عرصه‌های فعالیتی این اداره به شمار می‌رود.

وی سوادآموزی زندانیان، خانواده های ایشان و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر رسالت های نهضت سواداوری عنوان کرد و ابراز داشت: استان قم در ۴۱ سال فعالیت اداره نهضت موفق به کسب ۴۷ عنوان برتر در میان استان های کشور شده است.

حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان این که هم اکنون بالغ بر ۱۵۰ چهره موفق سوادآموزی استان موفق به کسب سطوح عالی دانشی شده در دانشگاه ها تدریس می کنند، اظهار داشت: تهیه و تولید ۳۵ مستند و کلیپ تلویزیونی و ۵۰۰ برنامه آموزشی و تشکیل ۱۶۰ شورای پشتیبانی آموزشی از دیگر اقدامات نهضت سوادآموزی به شمار می رود.

وی با بیان این که ۵۵۰ فیلم آموزشی در قالب ۶۵۰۰ دقیقه آماده و تدوین شده است، اظهار داشت: حدود ۸۵ درصد شرکت کنندگان در کلاس‌های سواد آموزی را زنان و دختران تشکیل می دهند. ۷۵ درصد شرکت کنندگان در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سالگی حضور دارند.

حجت الاسلام قاسمی نیا با تأکید بر این که یک بیسواد نیز برای استان قم زیاد است، اظهار داشت: استان قم مفتخر است که از ۱۷۹ شهید خانواده بزرگ سوادآموزی کشور ۵ شهید را تقدیم اسلام و وطن نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha