جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از خبرگزاری حوزه

حوزه/ در فضای رسانه‌ای تولیدات و جریان‌سازی‌ها و شبکه فضای مجازی حرف اول را می‌زند و باید تجربیات در عرصه بین‌الملل به اشتراک گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در نشستی با رئیس مرکز رسانه آستان قدس رضوی که در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه در عرصه رسانه دچار تحول است و آرام پیش می‌رود و این به دلیل جنس نهادی چون حوزه است.

وی تصریح کرد: براین اساس، حوزه تحول را در چند مجال براساس یک خط سیر منطقی شروع کرده است که عمل و کنشگری رسانه‌ای از رصد دقیق به مسائل و نظام آسیب‌ها شروع می‌شود و براساس آن پروژه تولید کلید می‌خورد. سپس سناریوی مسیر و گفتمان‌سازی، جریان‌سازی خبری و سازمان نشر و بعد، رصد برای بازخوردگیری جلو می‌آید و این چرخه حلزونی شکل می‌گیرد. براساس این الگوی منطقی، مجموعه دارای ۴ مدیریت رصد و تولید، فضای مجازی، مدیریت خبر و اطلاع رسانی، مدیریت رسانه می باشد که با انتشار اخبار دوباره به چرخه رصد برمی‌گردد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه عنوان کرد: اینجا اولین صف محوری حوزه است که با این نظام منطقی شکل می‌گیرد، به گونه‌ای که خودشان هم ستاد و هم صف هستند؛ یعنی هم سیاست‌گذاری و هم اجرا می‌کنند. در اینجا سه شورای سیاست‌گذاری و فضای مجازی است که اعضای شورای عالی فضای مجازی، ابرنهادهای سیاست‌گذار و صاحبان تصمیم‌گیری عضو هستند.

وی بیان کرد: شورای رسانه در اینجا شکل گرفت که برخی از فقها عضو هستند. ستاد رصد شکل گرفته و کارش رصد حوزه و روحانیت و دین و دینداری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است که به تولید محصولاتی علمی و رسانه ای می‌انجامد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته با بیان این که در فضای بین‌المللی عقب هستیم گفت: ۳۷ درصد بودجه یکی از جریان‌های تأثیرگذار در جهان، برای رسانه است . داخل کشور در سال ۹۷، تعداد ۷ میلیارد دقیقه تماشای فیلم با اکانت در ماه داشته ایم و با سیاست‌گذاری که می شود متاسفانه در این عرصه با محتوای دینی فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در فضای رسانه‌ای تولیدات و جریان‌سازی‌ها و شبکه فضای مجازی حرف اول را می‌زند و باید تجربیات در عرصه بین‌الملل به اشتراک گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha