جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فاطمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: شهادت ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای بیان حقایق و معرفی امیرالمومنین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر، صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) با قیام خود نفاق، دورویی و جریان فتنه را به مردم معرفی کرد.

وی با بیان این مطلب که بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام( ص) در آن زمان بین مردم دوجریان بین مردم خودنمایی می کرد افزود: بعد از وفات پیامبر، دوجریان اتفاق افتاد که عبارتند از، جانشینی حضرت علی( ع)  توسط پیامبر گرامی اسلام به امر الهی و جریان دوم خلافت بعد از وفات پبامبر(ص) که در سقیفه شکل گرفت و باعث انحراف دین  توسط خواص جامعه آن زمان شد.

این استاد حوزه اظهار کرد: شرایط سختی که درصدر اسلام وجود داشت همچنین خفقان و اختناقی که توسط جریان سقیفه به وجود آمده بود و در پی بی بصیرتی خواص جامعه، سکوت نخبگان وترس تاثیر گذاران در صحنه سیاست و اجتماع، باعث شد خط اصیل و صراط مستقیم تحت الشعاع قرار بگیرد و جامعه به سمت انحراف سوق داده شود.

وی در خصوص عملکرد فاطمه زهرا(س) تبیین کرد: در بین این همه نامردی ها فقط حضرت صدیقه فاطمه (س) از حریم ولایت دفاع کرد و موجب بصیرت افزایی آحاد جامعه شد.

امام جمعه خمینی شهر یادآور شد: حضرت زهرا (س) چهره نفاق را افشاء کرد و تمام عالم را تا روز قیامت متوجه ساخت که جریان غصب جایگاه ولایت، جریانی است که مسیر آن خلاف حق بوده که با یک حرکت برنامه ریزی شده ای، افرادی فاسد حاکمیت  جامعه را به دست گرفته اند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این موضوع که شهادت بانوی دوعالم و ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای بیان حقایق می باشد ادامه داد: از جمله منابع جهت بیان حقایق، حدیث شریف کساء و خطبه فدکیه است که در آن به معرفی امیرالمومنین (ع)، تبیین وضعیت آن زمان، افشای چهره نفاق و مسائلی از این قبیل مطرح شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha