شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا در ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که بعضی از افعال و اعمال مثل نماز اول وقت و توسل به اهل بیت(ع) در دین شاه کلید حل مشکلات و رسیدن به پروردگار هستند، گفت: نباید از نماز اول فقط و توسل به ائمه معصومین خصوصا حضرت زهرا (س) غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری، شامگاه یکشبنه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه برگزار شد، با بیان این که باید اعمال عبادی انسان با فهم باشد، اظهار داشت: فهم عمیق دین کاری سخت و زمان بر است و بعد از تلاش های شبانه روزی و خون دل خوردن می توان به اجتهاد و سطح بالای علمی دست پیدا کرد، اما عمل به احکام دین کاری آسان و راه میانبر می باشد.

وی ادامه داد: هدف اصلی کارهایی که ما در دنیا انجام می دهیم، باید رضایت الهی و به نیت قرب خداوند باشد. ظاهر انسان ها با هم تفاوتی ندارد و آنچه که انسان ها را از هم متمایز می کند باطن آن هاست که برگرفته از نیات و اعتقادی درونی شان است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که بعضی از افعال و اعمال مثل نماز اول وقت و توسل به اهل بیت(ع) در دین شاه کلید حل مشکلات و رسیدن به پروردگار هستند، گفت: نباید از نماز اول فقط و توسل به ائمه معصومین خصوصا حضرت زهرا (س) که عامل رسیدن انسان به سعادت است غفلت کنیم و ائمه معصومین هم به آن حضرت متوسل می شدند.

وی با اشاره به این که وجود پربرکت حضرت زهرا (س) خیلی ارزشمند است و در روایات مختلفی به فضل و جایگاه حضرت اشاره شده است ، بیان داشت: جایگاهی که حضرت فاطمه (س) در نزد اهل آسمان دارد وصف ناشدنی است و بنابر روایات در روز قیامت به اندازه ای افراد مورد شفاعت حضرت قرار خواهند گرفت که فقط عده قلیلی خواهند ماند.

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: با وجود همه کمالات و فضائلی که حضرت زهرا (س) دارند و داشتند، مردم زمانش نه تنها ایشان را نشناختند، بلکه با ظلم حقشان را هم پایمال کردند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha