پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر عزاداری سیدالشهدا در هیات انصار ولایت یزد

حوزه/همزمان با شب و روز سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها جای جای دیار دارلعباده سیاهپوش شد و مجالس سوگواری در فضای مجازی و محافل خانگی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، از چند روز مانده به ایام فاطمیه، اعضای هیئات مذهبی و فعالان مساجد یزد همچون سال های گذشته با نصب پرچم های سیاه و پارچه نوشته هایی به استقبال ایام فاطمیه رفتند و خیابان های منتهی به مساجد سیاهپوش شده است و سردرب سیاهپوش اماکن مذهبی حاکی از فرارسیدن ایام فاطمیه است.

سال های گذشته با فرارسیدن ایام فاطمیه ایستگاه های صلواتی در جای جای شهر و نیز مجالس متعدد در اکثر مساجد و حسینیه ها و نیز امامزادگان برگزار می شد، ولی امسال به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا ایستگاه صلواتی برنامه حذف شده است ولی به صورت محدود مجالسی با تعداد محدود در برخی اماکن با پخش مستقیم در فضای مجازی برگزار می شود.

امسال با توجه به برگزاری مجالس مجازی، بسیاری از هیئت ها برنامه های خود را در فضای مجازی با پخش مستقیم  از جمعه آغاز کردند و برنامه های دهه اول فاطمیه را اعلام کردند.

به اطلاع می رساند اعضای هیئت ها و مجموعه های فرهنگی می توانند برای دریافت پوستر دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با شعار بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی به شوارای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

*حوزه علمیه خواهران یزد

مدارس علمیه خواهران استان یزد هم از چند روز قبل فضای مدارس خواهران را سیاهپوش کردند و از صبح امروز با برگزاری مجالس سوگواری به صورت مجازی، اولین روز از ایام فاطمیه را همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها به سوگ نشستند و مدرسه علمیه الزهرا (س) شهر یزد« مکتب الزهرا» بانی این مراسم بود که به صورت زنده با سخنرانی خانم نیکپور مدیر مدرسه و مداحی یکی از برادران برگزار شد.

بانوان طلبه اکثر مدارس برنامه های خود را در فضای مجازی اعلام کرده اند و گروه های جهادی برای تهیه بسته های معیشتی به مناسبت این ایام با کمک های مردمی و خیرین اعلام آمادگی کرده اند.

*مراسم محله بزرگ امام شهر یزد

مراسم سوگواری هیئت ۱۴ معصوم امام شهر یزد در دهه اول فاطمیه به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.این مراسم امشب بعد از نماز مغرب و عشا ساعا=ت ۱۷:۴۵ با پخش از فضای مجازی خواهد بود.

*مراسم آستان امامزاده سید نصرالله

به همین مناسبت، هیئت مکتب الزهرا(س) یز با همکاری امامزاده سید نصرالله، مجلس سوگواری مجازی با پخش مستقیم از روز گذشته آغاز شد و تا فردا ۹ دی ادامه داد.

مراسم فاطمیه اول با سخنرانی حجت‌الاسلام علی اکبر علیانژاد با موضوع تربیت فاطمی و با حضور مداحان حاج مهدی مجاهدفر و کربلایی منصور مزرعه آقایی ساعت ۱۸:۳۰

به صورت حضوری(محدود)و پخش زنده در جوار آستان مقدس امامزاده سید نصرالله(ع) برگزار می شود.

*نشست هفتگی جمعیت زنان فرهیخته یزد در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

در راستای سلسله نشست های اداره کل امور فرهنگی تبلیغی بانوان و به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) وبینار این هفته به جای چهارشنبه در روز دوشنبه مورخ  ۰۸/ ۱۰/ ۱۳۹۹ برای استفاده کارشناسان محترم و مبلغات و فعالان فرهنگی استان با موضوع این وبینار« زهرا سلام الله علیها الگوی زن پیشرفته» و با سخنرانی  خانم سعیدی نژاد مدیرکل امور فرهنگی تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی  صبح امروز برگزار شد.

*مراسم فاطمیه اول

این مراسم به همت هیئت دانش آموزی انصارالمهدی دارالعباده یزد با سخنرانی حجت الاسلام سید یحیی نجم الهدی و نوای گرم کربلایی حسین میرشریف و کربلایی علی میرشریف امروز دوشنبه ۸ دی ماه  ساعت ۱۷:۴۵ با پخش مراسم به صورت مجازی و زنده در اسکای روم  برگزار می شود.

*قرار هفتگی شهادت حضرت فاطمه(س)

این مراسم به مدت ۳ شب از تاریخ ۷ دیماه ۹۹ ساعت ۱۹ با حضور سخنرانان حجت الاسلام میرنژاد و حجت الاسلام عسکری و مداحی کربلایی امیر حسین توکلی در آدرس  های اعلام شده خواهد بود.

*پویش من‌هم‌میتوانم‌بانی‌مجلس‌حضرت‌زهراسلام‌الله‌علیهاشوم

مدیران  گروههای مختلف در ایتا، واتساپ و تلگرام می توانند برای اعضای گروه خود مجلس عزاداری بر گزار نمایند. 

مجلس بدین صورت است که ابتدا سخنرانی با موضوعات درس هایی از مادر، همراه با متن، عکس نوشته، کلیپ استوری و سپس ذکر مصیبت  است.

 مجلس آنلاین  و بنا به درخواست شما در روز و ساعت خاصی برگزار می شود و اعضای گروه از قبل توسط شما بانی محترم به مجلس دعوت می شوند.

بعد از هر جلسه یک مسابقه بین اعضای گروه از محتوای ارائه شده نیز برگزار می شود و به برترین های گروهتان هدیه ای متبرک به نام حضرت زهرا سلام الله علیها اهدا می شود.

* برنامه مجازی داغ بی نشان

پنجمین دوره طرح داغ بی نشان  ویژه مدارس دبیرستان دخترانه نوبت اول و دوم استان یزد در ایام فاطمیه برگزار می شود.

مدارسی که متقاضی برگزاری این طرح در مدرسه خود هستند لازم است تا ۱۰ دی در این طرح ثبت نام کنند و اجرای برنامه تنها در ۳۰ دقیقه است که به  همت بسیج دانش آموزی، بنیاد بین المللی غدیر و...برگزار می شود.

 *ختم۱۴هزار صلوات

به همت معاونت فرهنگی اجتماعی هیئت مکتب الزهرای یزد برنامه ختم ۱۴هزار صلوات هدیه به روح مطهر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شهدای مدافع حرم و برای رفع موانع ظهور و سلامتی مولا و تعجیل در امر فرج برگزارمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha