پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: پیامبر در حدیثی امام علی علیه‌السلام، همسر ایشان و حسنین علیهم‌السلام را باب علم خداوند بر امت می‌داند و از افرادی که مقابل آن‌ها می‌ایستند به‌عنوان باب جهل و نادانی یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در ویژه برنامه ماهتاب که در جوار ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ضبط و از شبکه شما منعکس شد، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها از جانب مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها نمایندگی تام دارند و افرادی که اصرار به زیارت مرقد حضرت زهرا سلام الله علیها را داشته‌اند نشانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به زیارتنامه‌ای که از امام جواد علیه السلام برای حضرت زهرا سلام الله علیها ذکر شده است، افزود: "ممتحنه" از القاب مبارک حضرت زهرا سلام الله است که امام جواد زیارت ایشان را با این لقب شروع کرده‌اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: خداوند در قرآن پیامبر را اسوه و الگوی نیکو قرار داده است یعنی باید همه امت به اخلاق، رفتار و منش ایشان اقتدا کنند و پیامبر نیز در گفتارشان حضرت زهرا سلام الله علیها را اسوه و راه مستقیم به سمت خدا معرفی و ایشان را تکریم کرده‌اند.

وی با اشاره به محبت و علاقه پیامبر به حضرت زهرا سلام‌الله علیها و احترام زیادی که برای ایشان قائل بودند، گفت: رفتار پیامبر نسبت به حضرت زهرا سلام‌الله علیها از الگوهای مهمی است که همه امت باید به آن اقتدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی افزود: غیر از آیات قرآن که در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها است این حدیث از پیامبر نیز بیان شده که خدای متعال امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حسنین علیهم‌السلام را حجت خود بر خلق قرار داده است یعنی وقتی به اعمال، رفتار و گفتار حضرت زهرا سلام‌الله علیها و خانواده حضرت نگاه می‌کنیم ایشان تابلوی تمام نمای خدا و دین خدا هستند.

وی گفت: پیامبر در ادامه حدیث می‌فرمایند که آنها باب علم خداوند بر امت من هستند و افرادی که مقابل آن‌ها می‌ایستند باب جهل و نادانی هستند و به همین خاطر است که حضرت زهرا سلام‌الله علیها به امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند که من هر چه تاکنون بوده و خواهد بود و آن چیزهایی که مقدر شده و تغییر کرده است را تا روز قیامت می‌دانم.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی با بیان اینکه بعد از فوت پیامبر، جبرائیل بر حضرت زهرا سلام‌الله علیها نازل شد و مصحف حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حقیقت وحی خداوند به ایشان است و اعمال و رفتار ایشان مستند به وحی است، افزود: پیامبر در پایان حدیث فرمودند که هر فردی به این افراد اقتدا کند به صراط مستقیم خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اینکه در نماز از خداوند می‌خواهیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کند یعنی خدا راه و رسم زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها و فرزندانشان را به ما یاد دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha