دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از درس های مهم و ماندگار سیره و سبک زندگی فاطمی، استقامت توأم با بصیرت در دفاع از ولایت است.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه صدیقه اطهر، حضرت زهرا(س) ابراز داشت: مکتب فاطمه (س) سرشار از والاترین و کاربردی ترین درس های زندگی است که ان شاءالله ما بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر از این مکتب سعادت بخش و انسان ساز در ابعاد مختلف بهره مند شویم.

وی افزود: یکی از مهم ترین شاخصه های سبک زندگی فاطمی، مدیریت مناسب در رابطه با نقش ها و برنامه های مختلف زندگی است، به این معنا که اگر در وجوه مختلف زندگی حضرت دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که ایشان چه در مسایل فردی مثل عبادات و یا امور خانوادگی همچون رسیدگی به فرزندان، همسرداری و ... و همچنین نقش آفرینی در مسایل سیاسی و اجتماعی، بسیار خوب و متوازن و بر اساس احساس تکلیف و احساس مسئولیت عمل کرده اند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) بسیار دقیق و مدبرانه در شئون مختلف عمل می کردند و لذا این گونه نبود که پرداختن به یک بُعد ایشان را از دیگر ابعاد و ساحت ها بازبدارد.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران همچنین بیان داشت: ام ابیها(س) در کنار پرداختن به امور خانه به ریزه کاری ها و جزییات مسایل تربیتی فرزندان توجه ویژه داشتند و در عین حال به عنوان بزرگترین حامی ولایت، با بصیرت تمام در صحنه دفاع از ولی خدا و امام معصوم حاضر شده و به ایفای نقش پرداختند.

وی در خاتمه گفت: آن چه مهم است این که بانوان جامعه اسلامی به تأسی از سیره و سبک زندگی فاطمی بتوانند با حفظ حریم های زنانگی و رعایت شئون دینی، وظیفه خود را به درستی شناخته و به آن به شکل مطلوب و مورد انتظار، عمل کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha