جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فتنه 88

حوزه/ انتخابات در تاریخ مقرر۲۲ خرداد، با حضور ٨۵ درصدی مردم یعنی چهل میلیون نفر بدون هیچ مشکلی برگزار می شود، اما متاسفانه هنوز نتیجه انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام نشده، آقای موسوی اعلام می کند بنده پیروز انتخابات هستم؛ برخی رسانه ها به این موضوع دامن می زنند و برخی پیروزی ایشان را تبریک می گویند.

خبرگزاری حوزه | انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک می شود؛ رفته رفته فضای کشور متشنج تر و ملتهب تر می شود؛ نزاع و درگیری بین هواداران دو کاندیدا به خیابان ها کشانده می شود!

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۴خرداد در حرم امام راحل (ره)، طرفداران نامزدها را دعوت به حفظ آرامش می کنند و می فرمایند: «مبادا این خیابان‌گردیها به مقابله، به مجادله، به درگیری بینجامد؛ مواظب باشید، اگر کسی دیدید که اصرار بر اغتشاش و درگیری دارد، بدانید او یا خائن است، یا بسیار غافل است».

اما متاسفانه مناظره های بین نامزدها بی تأثیر بر این فضا نبوده و فضا را مسموم تر می کند و رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی در حرم امام(ع) به این نکته هم متذکر می شوند و می فرمایند: «من با مناظره و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم؛ اما سعی کنید این در چارچوب های درست شرعی و دینی انجام بگیرد».

    

شایعاتی مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب به فلان نامزد نظر دارند، از سوی رسانه های معاند مطرح می شود و رهبرانقلاب در سخنرانی اول فروردین در حرم امام رضا(ع) و هم در مراسم سالگرد رحلت امام(ره) پاسخ این شایعات را اینگونه می دهند و می فرمایند: «بنده یک رأی دارم، آن را در صندوق می اندازم، به هیچ کس دیگر هم نخواهم گفت که به کی رأی بدهید، به کی رأی ندهید؛ این تشخیص خود مردم است».

و همچنین شایعه تقلب از مدت ها قبل از انتخابات، از سوی رسانه های بیگانه و متاسفانه از برخی افراد در داخل  کشور مطرح می شود و این شایعات اضطراب و نگرانی مردم را نسبت به انتخابات بیشتر می کند.

    

اما انتخابات در تاریخ مقرر۲۲ خرداد، با حضور ٨۵ درصدی مردم یعنی چهل میلیون نفر بدون هیچ مشکلی برگزار می شود، اما متاسفانه هنوز نتیجه انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام نشده، آقای موسوی اعلام می کند بنده پیروز انتخابات هستم؛ برخی رسانه ها به این موضوع دامن می زنند و برخی پیروزی ایشان را تبریک می گویند؛ اما نتیجه انتخابات فردا از سوی وزارت کشور اعلام می شود و آقای احمدی نژاد با ۲۴ میلیون رأی، پیروز انتخابات و آقای موسوی با اختلاف ۱۱میلیون رأی، نفر دوم انتخابات می شود.

اما قضیه اینجا تمام نمی شود و شایعاتی که از قبل انتخابات مطرح می شد، با دروغ پردازی های گسترده تری در فضای جامعه مطرح می شود و مردم از سوی آقایان کروبی و موسوی دعوت به تظاهرات خیابانی، جهت اعتراض به نتیجه انتخابات می شوند.

    

چهار روز پس از انتخابات، رهبرمعظم انقلاب در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات می فرمایند: «اگر اعتراضی وجود دارد از مجاری قانونی آن باید پیگیری کنید».

اما سران فتنه همچنان تاکید بر ابطال انتخابات دارند تا اینکه رهبر معظم انقلاب در ۲٩خرداد در خطبه های نماز جمعه می فرمایند: «این تصور غلط است که بعضی خیال کنند با حرکات خیابانی، یک اهرم فشاری علیه نظام درست می کنند و مسئولین نظام را مجبور می کنند تا به عنوان مصلحت زیر بار تحمیلات آنها بروند».

همچنان فتنه گری ها ادامه پیدا می کند و روز قدس فتنه گران، شعار نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران، سر می دهند و در روز ۱۶آذر عکس امام راحل(ره) را پاره و به آتش می کشند و در روز عاشورا در عزای سیدالشهدا(ع) پایکوبی و به مقدسات توهین و حرمت شکنی کرده و اموال عمومی را تخریب و به آتش می کشند و به نیروهای بسیجی و انتظامی حمله ور می شوند و تعدادی را به شهادت می رسانند.

اما همچنان رهبر معظم انقلاب سران فتنه را نصیحت می کنند و برای آنها پیغام می فرستند و در سخنرانی های مختلف صریحا به آنها تذکر می دهند.

بالأخره با روشنگری های رهبرمعظم انقلاب و بصیرت و بیداری مردم، صبر ملت در ٩دی لبریز می شود و با خلق حماسه ٩دی، برای همیشه طومار فتنه پیچیده می شود.

   

فتنه ٨٨ نتیجه طراحی و برنامه ریزی طولانی مدت سرویس های اطلاعاتی غرب، مخصوصا آمریکا و انگلیس با هدف براندازی نظام اسلامی ایران بود که برخی افراد در درون نظام جاهلا یا خائنا برنامه آنها را دنبال می کردند.

و متأسفانه برخی در حال حاضر به دنبال کمرنگ کردن حماسه عظیم ٩ دی و تطهیر فتنه گران هستند و فتنه را تعبیر به یک حادثه و اختلاف بین دو نامزد می کنند؛ درحالی که فتنه ٨٨ درگیری بین نظام و فتنه گران بود؛ این را می توان از شعار فتنه گران فهمید که شعار می دادند: «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».

   

اینکه امروز برخی جهت رفع حصر سران فتنه تلاش می کنند یا فراموش کار هستند یا همکار با آنها، چون حق سران فتنه محاکمه بوده و بارها قوه قضائیه اعلام کرده که ما آمادگی محاکمه آنها را داریم اما به خاطر رأفت نظام و مصالح نظام، شورای عالی امنیت ملی تصمیم بر حصر سران فتنه کرده است.

هرچند فتنه با تدبیر رهبرمعظم انقلاب مهار شد، اما هیچ گاه نباید حماسه عظیم ٩دی فراموش شود، چون درس عبرت بزرگی به فتنه گران داد و در تاریخ انقلاب این روز باعظمت ماندگار شد.

   

محمدحسین رمضانی، دانش پژوه مؤسسه امام خمینی (ره)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • باقری IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 8
    ننگ بر فتنه گران دیروز و امروز
  • سرباز انقلاب IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 9
    خدا این رهبر با بصیرت رو برامون حفظ کنه
  • هادی فتاح IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    4 9
    سلام فتنه دیروز به دست یک فرد معمم رقم خورد(کروبی و ..) فتنه امروز هم به دست یک معمم رقم میخوره(امجد و...)