پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تفاهم نامه مرکز خدمات و جهاد دانشگاهی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و رئیس جهاد دانشگاهی کشور صبح امروز در نشستی در سالن جلسات مرکز خدمات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد، دو مجموعه در زمینه همکاری‌های سازنده و برقراری ارتباط سازمان یافته و ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های موجود، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

همکاری در عرصه‌های سلامت، فرهنگی، آموزشی- پژوهشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب‌وکارهای تخصصی، اشتغال و کارآفرینی و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک طرفین و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاری علمی، ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

رئیس مرکز خدمات در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: نقش حضرت زهرا(س) آن‌قدر مهم است که پیامبر (ص) به ایشان لقب «ام ابیها» دادند.

وی با بیان اینکه ۹ دی حماسه بزرگ و انقلابی جدید بود، افزود: در این روز مردم ایران، هوشمندی و بصیرت خودشان را نشان دادند و بسیاری از توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی همچنین یاد شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهندس المهدی را گرامی داشت.

وی در ادامه گفت: خدا را شاکرم که با امضای این تفاهم‌نامه، ظرفیت کشوری طرفین را به یکدیگر پیوند می‌دهیم و ان‌شاء‌الله نتیجه ارزشمندی برای امت اسلامی داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: مبنای قدرت، علم و دانش است و اگر غربی‌ها به ظاهر به قدرت رسیدند مبنای آن علم بوده است؛ جهاد دانشگاهی تاریخچه افتخارآمیزی برای خدمت در پایه و علم دانش دارد و جای تبریک داد که این نهاد راه صحیحی را انتخاب کرده است و از طریق علم تلاش دارد به عزت و اقتدار ایران اسلامی کمک کند و اهداف نظام اسلامی را پیش ببرد.

همچنین، دکتر طیبی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، دانشگاهی، فناوری، اشتغال آفرینی و ... ارائه کرد.

وی با ابراز خرسندی از همکاری جهاد دانشگاهی و حوزه‌های علمیه گفت: این وظیفه را احساس می‌کنیم تا آنجایی که امکان دارد همکاری و تعامل خود را با حوزه علمیه افزایش دهیم تا بتوانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک دو مجموعه برای پیشرفت کشور عزیزمان استفاده کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: در حوزه پزشکی و بسیاری از علوم جدید نیاز است همپای توسعه علمی مباحث فقهی نیز مطرح شده و این مسائل حل شود تا راحت‌تر به جامعه خدمت‌رسانی شود.

همچنین در ابتدای این نشست، دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌ها و حجج اسلام جدیری معاون خانواده و امور فرهنگی و علائیان مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha