دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، دشمن شناسی را بهترین راه تقویت گفتمان سردار سلیمانی دانست و گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی توانست با خودسازی و خودشناسی به مقامات بالای بندگی دست یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، خودسازی و خودشناسی را دو ویژگی‌ برجسته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی دانست و اطهار داشت: سردار سلیمانی مرد مخلصی بود که در سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن به تربیت نفس خود پرداخته و خود را برای اطاعت از ولایت از هوا و هوس خالی کرده و فانی در ولایت شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار در ابتدا، ولایت الهی را پذیرفت بعدازآن ولایت پیامبر و اهل‌بیت(ع) و در راستای این ولایت‌پذیری اطاعت از ولی امر مسلمین را بر خود مفروض دانست و بدون هیچ ادعایی در تمام این سال‌ها مطیع جان‌برکفی در رکاب ولایت بود و سعی کرد به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی فانی در محبت خدا، رسول، ولی و امت و ملت بود و توانست با خودسازی و خودشناسی به مقامات بالای بندگی دست یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، خودسازی و خودشناسی را لازمه ولایت‌پذیری دانست و گفت: ولایت‌پذیری واژه‌ای است که افراد زیادی مدعی آن هستند و تلاش می‌کنند ولایت‌پذیر باشند ولی لازمه اینکه انسان ولایت‌پذیر باشد این است که ابتدا خودسازی و خودشناسی کرده باشد.

وی تصریح کرد: هر انسانی که بخواهد در مسیر خودسازی قرار گیرد باید اولاً خدا را بشناسد و بداند که او کمال مطلق است و همه‌چیز از آن اوست و ثانیاً خود را بشناسد و بداند که کمال ضعف، ناتوانی و نداری است و اگر می‌خواهد به‌جایی برسد باید از طریق اطاعت و بندگی به آن برسد.

 مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به بصیرت و افق دید بلند حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: بصیرت این است که انسان شناخت پیدا کند و وظیفه خود را بداند و به وظیفه‌اش عمل کند برای اینکه بتوانیم انسان‌های بصیری باشیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که در مسیر زندگی خداوند تکالیف زیادی بر عهده ما گذاشته که باید به آن‌ها عمل کنیم و بدانیم که هرلحظه‌ی زندگی ما یک نقطه ابتلا و آزمایش است و خداوند همیشه در حال آزمایش ماست و این آزمایش‌ها برای رشد و تکامل ماست؛ لذا باید در برابر پروردگار تسلیم باشیم و چشممان به رضایت پروردگار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام پور، بیان کرد: دشمن‌شناسی بهترین کار برای تقویت گفتمان حاج قاسم سلیمانی، است همه باید بدانند که وظیفه و رسالت اسرائیل در منطقه این است که تلاش کند یکپارچگی امت اسلامی را در هم بشکند و ملت‌های اسلامی را از هم جدا کرده و خورد خورد کند تا سلطه‌گرانی چون آمریکا و متحدانش بر امت‌های اسلامی مسلط شوند؛ لذا هرکسی که به سمت اسرائیل می‌رود درواقع زمینه‌ای را فراهم می‌کند که امت اسلامی توسط مستکبرین بلعیده شود و این خیانت بزرگی برای امت اسلامی است.

وی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوسازی ایثار و شهادت است و باید فرهنگ ایثار و شهادت که درواقع فرهنگ نجات امت‌ها و بشریت است را در جامعه نهادینه کنیم در همین راستا باید تلاش کنیم بزرگانی مانند حاج قاسم سلیمانی برای ملت ما الگو و اسوه باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha