جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاح کانون هلال احمر طلاب در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ اولین کانون هلال‌احمر حوزه‌های علمیه خوزستان، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه افتتاح اولین کانون هلال‌احمر در سطح حوزه‌های علمیه خوزستان، با حضور دکتر گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر، دکتر خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، حجت‌الاسلام انصاری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول ستاد مقابله با بحران حوزه علمیه خوزستان در این مراسم با ارائه گزارشی، به اعزام قریب به ۷۰۰ نفر از طلاب جهادی خوزستان در دو پیک کرونا به بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی و افعالیت حدود ۱۳۰ نفر از طلاب جهادی نیز در تغسیل و تدفین اموات کرونایی اشاره کرد.

مسئول ستاد مقابله با بحران حوزه علمیه خوزستان در ادامه گفت: پتانسیل خوبی در مدارس علمیه  برادران و  خواهران برای انجام کارهای جهادی وجود دارد که می‌توان با همگرایی و همکاری هلال‌احمر کانون‌های طلاب را راه‌اندازی کنیم. در کنار این، طلاب باید آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند از امکانات موجود برای ارائه خدمت به مردم استفاده بهتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام گلزار، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون جهادی این مدرسه، به حضور مستمر طلاب در کارهای جهادی اشاره و بیان کرد: طلاب مدرسه امام خمینی(ره) در ماجرای آب‌گرفتگی سریع وارد عمل شدند. همچنین آن‌ها در بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی حضور منظم داشته‌اند.

در ادامه، دکتر محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر اظهار داشت: جرقه تأسیس کانون‌های هلال‌احمر طلاب از زلزله بم زده شد و طلاب زیادی برای دفن اموات وارد عمل شدند. بعد از این ماجرا کانون‌های هلال طلاب در مدارس علمیه تأسیس شد. این ماجرا تا سیل سال گذشته لرستان که تعداد زیادی از طلاب وارد عمل شدند، ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در ماجرای سیل خوزستان و الان در قضیه حضور جهادی در بیمارستان‌ها، علمدار حضور در میدان، طلاب هستند.

دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان نیز در ادامه این جلسه، گفت: تفاهم‌نامه خوبی بین هلال‌احمر و حوزه علمیه خوزستان برای تأسیس کانون‌های هلال طلاب صورت گرفته و امید داریم که به‌زودی کانون‌های هلال در تمامی مدارس علمیه خوزستان تأسیس شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha