جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست بصیرتی سازمان بسیج اساتیدو نخبگان حوزه علمیه اصفهان  به مناسبت حماسه 9دی

حوزه/ حاجی بابایی در جمع روحانیون اصفهان گفت: اگر بگویم اقتصاد ما لیبرال هست گزاف نگفتم، اقتصاد ما نیازمند حماسه ۹ دی ها است و جز با این راه نمی شود بودجه واقتصاد را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حمید رضا حاجی بابایی، عصر امروز در جمع روحانیون که به همت سازمان بسیج اساتید ونخبگان حوزه علمیه اصفهان تشکیل شده بود، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس آمده، ولی اما واگرهای فراوانی دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا بودجه را واقعی نمی دانیم، گفت: هر لایحه بودجه ای منابع و مصارفی دارد که متاسفانه در این لایحه بودجه، منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در آخرین اقدامات، دولت ادعا کرده توان فروش روزانه ۲میلیون ۶۰۰هزار بشکه نفت را برای سال آتی دارد تا کسری بودجه جبران شود که امری غیر واقعی و اصلا خلاف دستورالعمل های رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه بندی برای عدم وابستگی به فروش نفت می دانیم.

وی یادآور شد: طبق بررسی های علمی ما، دولت قصد دارد در مجموع ۳۴۵ هزار میلیارد تومان برای تامین بودجه از محل فروش نفت برای سال آینده کسب کند که تحقق آن بسیار بعید است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی ها، ادعا دارم  که دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه خودش در سال ۱۴۰۰ کم دارد گفت: البته دولت و رئیس دولت عدد  ۹۰ هزار میلیارد تومان را به عنوان کسری بودجه قبول دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: ما در بحث کیفیت بودجه ایراد داریم و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و نباید در این زمینه سیاسی کاری کرد. کشور ظرفیت بودجه بندی قوی را دارد البته باید بر شفافیت مالی و یک برنامه ریزی قوی و دقیق پافشاری کرد..

وی ادامه داد: ما باید روی موضوع شفافیت درآمدهای حاصل از حامل های انرژی از جمله نفت ایستادگی کنیم و به تعبیری نورافکن بیندازیم، با نورافکن انداختن روی بخشی از درآمد های حامل های انرژی در چند سال قبل، امروز شاهد پرداخت یارانه ها و صدها کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستیم.

حاجی بابایی افزود: اگر بگویم اقتصاد ما لیبرال هست، گزاف نگفتم؛ اقتصاد ما نیازمند حماسه ۹ دی ها است و جز با این راه نمی شود بودجه و اقتصاد را اصلاح کرد، جراحی های بزرگ باید صورت گیرد و باید برای تحقق این امر، دولت و مجلس همکاری کند تا مشکل مردم  حل شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس همگی اجاره نشین هستند و مهم اصل نظام است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس ماه ها خواب به چشم شهداهای ما نیامد تا خرمشهر آزاد شد و امروز نیازمند چنین روحیه هایی برای اصلاح اقتصاد هستیم، ابراز کرد: ما باید طرفدار هر آدم سالم، صالح و کار کن باشیم و از حزب و حزب بازی دوری کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید هرکسی که پشت میزی هست و خیانت و یا دزدی کرده را محاکمه کنیم، این باعث حفظ نظام می شود.

وی بیان کرد: عملکرد مجلس فعلی قطعا در صحنه سیاسی آینده کشور موثر است. تصمیمات این مجلس سال ۱۴۰۰ را رقم می زند، لذا وحدت و یکپارچگی نمایندگان مجلس یک ضرورت است.

حاجی بابایی عنوان کرد: روی لایحه بودجه در مجلس باید اصلاحات عمیق صورت گیرد، چرا اصلاح ساختاری بودجه خواسته رهبری است.

وی در پایان یادآوور شد: مراقب سخن گفتن ها، رفتارها و نوع نقدهای خود باشیم که اصل نظام اسلامی مورد هجمه قرار نگیرد. بین نقد قوا و سیاه کردن نظام تفاوت هست و ما باید در بیان مواضع به این نکته توجه کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha