چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حاجی بابایی

حوزه/ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز جامعه ناشی از فتنه سال ۸۸ است، گفت: تحریم‌های گسترده زیادی حتی در حوزه دارویی ریشه در فتنه سال ۸۸ دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حمیدرضا حاجی بابایی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی سالروز تجدید میثاق امت با ولایت که به صورت مجازی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین ویژگی حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت است، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) دختر پیامبر اکرم(ص) و اهل کساء بود اما تا پای جان از ولایت دفاع کردند.

وی افزود: در حقیقت حضرت زهرا(س) مدافع ولایت شدند نه مدافع همسر خود، در واقع حضرت زهرا(س) از رسالت پیامبر اکرم(ص) و توحید دفاع کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حضرت زهرا(س) خصلت های متعددی ذکر کرده ­اند، اما ویژگی خاص ایشان دفاع و حمایت از ولایت است؛ در فتنه‌ای که آن زمان در جامعه اسلامی رخ داده بود، حضرت زهرا(س) درب منازل خواص را یکی یکی می‌زد و به آنها که از صحابه پیامبر اکرم(ص) بودند غدیر و مسأله دفاع از ولایت امام علی(ع) را یادآوری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مسأله خیلی نکته مهمی است و برای ما درس بزرگی است که حضرت زهرا(س)، به کسانی تذکر دادند که در تمام صحنه‌ها حضور داشته و می‌دانستند حقیقت چیست؛ در واقع ایشان حجت را بر مردم تمام کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفظ بصیرت برای حفظ اسلام، اذعان کرد: در آن زمان و در آن فتنه تنها افراد دارای بصیرت و متقی دلهایشان بیدار ماند و از آن مهلکه نجات پیدا کرد؛ مقام معظم رهبری شرط تقوا را بصیرت می‌دانند، چراکه اگر فرد دارای تقوا و متقی باشد قطعا نسبت به حوادث بصیر خواهد بود و این بصیرت است که انسان را در فتنه ها حفظ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بصیرت به معنای این است که انسان تشخیص دهد به موقع باید چه کاری را انجام بدهد، گفت: حماسه ۹ دی یک حماسه عظیم الهی برخاسته از بصیرت ملی بود، به عبارتی دیگر ۹دی نمایشگر بصیرت عمومی برای دفاع از ولایت بود و عمارها، سلمان‌ها و مالک‌های نقاط مختلف کشور ایستادند و مردم به پا خواستند.

حاجی بابایی با با تشبیه ۹دی و حادثه عاشورا، تصریح کرد: عاشورا یعنی انتخاب صحیح بین حق و باطل، یعنی به موقع تشخیص حق را تشخیص دهیم و پایش بایستیم، در نهم دی ماه سال ۸۸ نیز مردم با حرکتی انقلابی و برخاسته از بصیرت، انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز جامعه ناشی از فتنه سال ۸۸ است، گفت: تحریم‌های گسترده زیادی حتی در حوزه دارویی ریشه در فتنه سال ۸۸ دارد.

وی در ادامه گفت: حجم زیادی از مشکلات موجود در کشور متاثر از کسانی است که مدعی همراهی و یاری انقلاب بوده اند، ولی امروز تفکر لیبرالیستی آنها و تنبلی و ناکارآمدی و ضعف‌های آنها باعث مشکلات متعدد در کشور شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای اتکا به توان داخلی در تمام زمینه ها، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده­اند« کشور ما ثروت و دانش و توانمندی زیادی دارد و ما نیاز به بیرون نداریم» و این بدان معناست که با دشمنان نیاز به ارتباط گرفتن نداریم و ارتباط ما با دیگران براساس عزت و شرف باید باشد.

وی، پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز خاطرنشان کرد: وظیفه ما تقویت نظام مقدس اسلامی است و این راه را حتی اگر مورد سؤال قرار بگیریم ادامه خواهیم داد، به همین دلیل باید با صراحت بگویم این بودجه نیاز به جراحی های بزرگ دارد تا بتواند سرپا بایستد، چراکه رابطه نفت و دولت و منابع بودجه باید شفاف بشود.

حاجی بابایی با بیان اینکه اشرافی‌گری و ویژه خوارانی که سیر نمی‌شوند و خون به دل مردم می‌کنند از مشکلات مهم کشور ما هستند، گفت: دستگاه قضایی حرکات خوبی برای برخورد با آن­ها انجام داده است، اما قطعا گام‌های بسیار دیگری در پیش دارد، قوه قضاییه باید نفس کسانی که نفس مردم را گرفته‌اند بدون ملاحظه بگیرد در واقع باید گفت دوای درد اقتصاد کشور حماسه ای ۹ دی گونه ناشی از بصیرت است.

وی ادامه داد: برخورد با اختلاس‌گران و سوء استفاده کنندگان از بیت المال بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و جناحی یکی از لازمه های اساسی کشور است و در این راه نظام نیازمند کسانی همچون مقام معظم رهبری است، ایشان برای خود هیچ چیزی از انقلاب اسلامی و کشور برنداشته است و خدمات و زحمات بسیاری را برای کشور متحمل شده‌اند.

حاجی بابایی با اشاره به ساده زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: شهید سلیمانی هرآنچه داشت برای نظام مقدس اسلامی هزینه کرد و خداوند به ایشان عزت داد، در واقع کشور نیاز به سردار سلیمانی‌ها دارد؛ کسانی باید در کشور مسئولیت بگیرند که مانند حاج قاسم شبانه روز و خالصانه برای نظام کار کنند و به دنبال توقعات خود از نظام و کشور نباشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha