چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ میزگرد شعر مقاومت

حوزه/ حیدری آل کثیر گفت: اختتامیه کنگره شعر مقاومت در روز ۱۷ دی ماه، با حضور مهمانان خارجی و با تقدیر از شاعران منتخب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرتضی حیدری آل کثیر در میز گرد شعر مقاومت که در خبرگزاری حوزه در قم برگزار شد گفت: تاکنون موفق شدیم که شاعرانی را به سوریه و عراق اعزام نماییم و در قالب شب شعرهایی با عنوان «نهج المقاومة» مراسماتی را برگزارنماییم.

وی افزود: ما از سال ۹۶ تاکنون توانسته ایم با شاعرات مختلفی از کشورهای مختلف دنیا ارتباط برقرار کرده و با انجمن های شعری متعددی بویژه در کشورهای عربی منطقه تعاملاتی داشته باشیم.آثاری با زبان های عربی، اردو، کردی و چند زبان دیگر تاکنون به دست ما رسیده است.

وی بیان داشت: از طریق فضای مجازی نیز با توجه به شرایط به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا توانسته ایم پیج هایی را راه اندازی کرده و شب شعرهایی را برگزار نماییم.

مدیر هسته عربی مجمع شاعران مقاومت تصریح کرد با بیان این که شاعران سوری اشعار زیبایی را در مدح شهید فخری زاده سروده اند، گفت: اختتامیه کنگره شعر مقاومت در روز ۱۷ دی ماه، با حضور مهمانان خارجی و با تقدیر از شاعران منتخب برگزار خواهد شد.

 حیدری آل کثیر افزود: از ابتدای سپیده دم، ادبیات فارسی مملو از شعر مقاومت بوده است.در شعر عرب جاهلیت، تاریخ عرب نهفته است؛ زیرا بیشتر به مسائل روزمره پرداخته اند و البته در اشعار آنان نیز مضامین حماسی زیاد دیده می شود.

مدیر هسته عربی مجمع شاعران مقاومت گفت: شعر پایداری چونکه گونه ای از شعر است که ایدئولوژی بردار نیست در هر فرهنگ و آیینی می تواند زاده شود.

آل کثیر با بیان این که در میان پیروان ادیان مختلفی همچون مسیحیت شاعرانی را داریم که اشعار مقاومت سروده اند، اظهار داشت: اشعار این افراد عمدتاً در مقابل ظلم هایی که به ملت آنان شده سروده شده است؛ اینها به خاطر پیام هایی بوده که از درد و رنج های ملت هایشان دریافت نموده اند.

مدیر هسته عربی مجمع شاعران مقاومت گفت: در کشورهایی همچون تونس که نقطه شروع بیداری اسلامی در چند سال گذشته بود و همین طور فلسطین، عراق، قطر و سایر کشورهای عربی منطقه همچون بحرین شاعران مقاومت حضور داشته و دارند و آثار خوبی را هم سروده و به دبیرخانه کنگره شعر مقاومت ارسال نموده اند.

وی افزود: برای زنده ماندن و ثبت در تاریخ حوادث مهم حتماً باید اشعاری سروده شود؛ اشعار به خوبی حوادث را در حافظه و زبان مردم به ثبت می رسانند و فرهنگ ساز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha