شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ عزاداری طلاب خوی به مناسبت ایام فاطمیه

حوزه/ حجت الاسلام اکبری گفت: امروز محبوبیت سردار سلمیانی به دلیل محبت به اهل بیت و تبیعت از ولایت است و نه تنها مسلمانان بلکه حتی غیر مسلمان ها هم به این سردار رشید اسلام عشق می روزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام مرتضی اکبری، شامگاه سه شنبه در مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه (س) که در مسجد سیدالشهداء خوی برگزار شد، با بیان این که خلوت و ارتباط با خداوند عامل نجات انسان ها است، اظهار داشت: همان گونه که خداوند متعال با ندا و دعای حضرت یونس او را از شکم ماهی نجات داد، دیگر انسان ها را هم اگر به خدا پناه ببرند نجات خواهد داد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی ادامه داد: از بین انبیای الهی حضرت ابراهیم به مقام امامت دست یافته بود، ادامه داد: و حضرت ابراهیم از خداوند خواست به اولاد و فرزندان او هم این مقام برسد، جواب شنید؛ این یک عهد الهی است و به کسانی می رسد که منتخب پروردگار هستند و به همین دلیل است به ما سفارش کرده اند که هر روز خود را با عهد بستن با امام زمان (عج) شروع کنید.

وی با بیان این که رجعت یکی از اعتقادات شیعیان است و در آن زمان برخی اولیای الهی رجعت کرده و کمک کار امام خواهند بود، تصریح کرد: ایمان قوی می خواهد که انسان در زمان رجعت در رکاب امام زمان باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی تاکید کرد: امام باید از سوی خداوند باشد و نمی توان آن را به آرای مردمی ارجاع داد و امامت که عهد الهی است دارنده آن باید معصوم باشد و انسان گناه کار نمی تواند به این مقام برسد.

وی با بیان این که کمک یک مسلمان به ظلم و ظالم قابل قبول نیست، اضافه کرد: زمانی اعمال انسان مورد قبول خواهد بود که همراه با ولایت باشد و در روایات ائمه معصومین بیان شده است، هر انسانی از امام ظالم و غیر الهی، اطاعت کند، مورد عذاب خداوند قرار خواهد گرفت، هر چند آن انسان ها در اعمال خود نیکوکار و باتقوا باشند و در مقابل وعده داده است افرادی را که از امام عادلِ منصوب الهی تبعیت کنند مورد مغفرت قرار خواهند گرفت هر چند در اعمال آن ها خللی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که قیام حضرت زهرا (س) برای مبارزه و مقابله با انحراف جامعه از ولایت و امام بود نه برای گرفتن قطعه ای زمین، گفت: اگر در جامعه مردم از ولایت منحرف شدند همه باید برای مبارزه با آن قیام کنند و حضرت زهرا (س) تمام وجود خود را به میدان آورد تا از ولایت دفاع کند، خطبه ها و گریه های حضرت دارای مفهوم و معنا و بُعد سیاسی داشت و حضرت با رفتار و گفتارهای خود نشان داد که هر امری خارج از ولایت باطل است و در وصیت نامه خود هم عملا این امر را تبیین کرد.

وی افزود:  امروز محبوبیت سردار سلمیانی به دلیل محبت به اهل بیت و تبیعت از ولایت است و نه تنها مسلمانان بلکه حتی غیر مسلمان ها هم به این سردار رشید اسلام عشق می روزند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha