سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز

حوزه/ همایش حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه در ۲۶ و ۲۷ اسفند با حضور اساتید حقوق بین الملل به صورت وبیناری در دانشگاه قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین دیرباز پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که با موضوع « همایشی با عنوان حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» در دانشگاه قم برگزار شد با بیان این که دانشکده حقوق بین الملل دانشگاه قم تا کنون همایش های بسیاری  همچون فاجعه منا، بررسی اتفاقات یمن و سوریه را با اهداف خاصی برگزار کرد و برگزاری این همایش ها نیز آثار خوبی به همراه داشته است، گفت: این دانشکده در تصمیم دیگر به دنبال برگزاری همایشی با عنوان «حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: اما امروز شاهد این هستیم که برگزاری این همایش با سالگرد و نکوداشت شهید سردار سلیمانی هم همراه شده و این هدف همواره مورد توجه بوده که این همایش در راستای تبیین اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه و روشنگری نسبت به این مسئله و روشنگری نسبت به زور گویی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که مواجه استکبار با ایران همیشه خصمانه بوده و با هیچ کدام از معیارهای حقوقی بین الملل همخوانی ندارد، گفت: در این راستا دانشکده حقوق دانشگاه قم با همکاری سایر دانشگاه های بین المللی در صدد است بتواند در این امر قدمی بردارد و در بحث احقاق حقوق جمهوری اسلامی برعلیه جبهه استکبار در سطح جهان اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش به لحاظ معیار و اصول حقوق بین الملل می تواند از مواضع جمهوری اسلامی دفاع محکمی داشته باشد، اضافه کرد: معتقدیم در کنار ابعاد سیاسی نباید  بعُد حقوقی این مسئله مورد غفلت قرار گیرد و می دانیم که برگزاری چنین همایش هایی در ابعاد و راستای تبیین حقوقی این چنین مسائلی است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: این همایش در ۲۶ و ۲۷ اسفند با حضور  اساتید حقوق بین الملل به صورت وبیناری در دانشگاه قم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha