شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بسیج هنرمندان

حوزه/ رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس به تشریح برنامه‌های دهه بصیرت پرداخت و گفت: دهه بصیرت امسال مصادف با دو رویداد ملی و مذهبی شده است؛ یکی نخستین سالروز شهادت حاج قاسم و دیگری ایام فاطمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مجید میکائیلی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه بصیرت و یکمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: دهه بصیرت امسال مصادف با دو رویداد ملی و مذهبی شده است؛ یکی نخستین سالروز شهادت حاج قاسم و دیگری ایام فاطمیه است که متناسب با این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در سازمان بسیج هنرمندان انجام شده است.

وی با ذکر این نکته که داشتن بصیرت و آگاهی یکی از سفارش‌های مؤکد قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، افزود: حضرت زهرا(س) پرچمدار بصیرت و بینش صحیح است و بهترین الگو برای بحث ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.

میکائیلی با بیان اینکه بانوی دو عالم نخستین شهیده مدافع حرم و مدافع حریم ولایت بودند که یک تنه در مقابل انحرافات زمان خویش ایستادند تا امروز اسلام ناب به دست مسلمانان برسد، گفت: اگر اقدامات حضرت زهرا(س) نبود، قطعاً نامی از شیعه باقی نمی‌ماند لذا مکتب شیعی مرهون مجاهدت‌ها و روشنگری‌های صدیقه طاهره(س) است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس بیان کرد: امسال که دهه بصیرت مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، باید تلاش کنیم تا بصیرت فاطمی که همان شناخت و حمایت تمام قد از ولی امر زمانه است، در جامعه به هر شکلی که ممکن است تقویت کنیم و مانند این بانوی بزرگوار پا در رکاب ولایت بمانیم و به تأسی از ایشان در این مسیر جان را در طبق اخلاص نهیم.

وی در ادامه سخنان خود یاد مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: شهید سلیمانی امروز تنها یک شهید نیست بلکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تبدیل به یک مکتب شده است که قطعاً برای آیندگان فرهنگ‌ساز خواهد بود.

 میکائیلی فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سردار دل‌ها را یادآور شد و گفت: شهید سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و امام خمینی(ره) بود که به‌وسیله اخلاص بی‌نظیر خود توانست تبدیل به یک چهره بین‌المللی مقاومت شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک نیروی فراجناحی و چهره محبوب ملی و بین‌المللی بود، گفت: خط قرمز سردار دل‌ها انقلاب و آرمان‌های آن بود تا در نهایت در این مسیر هم به فوز عظیم شهادت دست یافت.

وی با تأکید بر اینکه تبلور ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی را می‌توانیم به‌خوبی در مکتب شهید سلیمانی مشاهده کنیم، سردار دل‌ها را مظهر شجاعت، شهامت، مقاومت، درایت و تیزهوشی در عرصه‌های نظامی و سیاسی، فداکاری و نوع‌دوستی توصیف کرد و گفت: شهید سلیمانی در زمان حیاتش توانست با مقابله بی‌نظیر با داعش معادلات منطقه و بلکه دنیا را تغییر دهد و قطعاً امروز هم اگر ما دنباله‌رو این مکتب باشیم، می‌توانیم هم در عرصه بین‌المللی و هم در عرصه‌های ملی و رفع مشکلات داخلی خوش بدرخشیم.

میکائیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان فارس در دهه بصیرت پرداخت و گفت: محور برنامه‌های ما طی این دهه «سردار سلیمانی»، «سردار استوار»، «شهید فخری‌زاده»، «سالروز ولادت امام سجاد(ع)»، «دهه فاطمیه»، «شهدای هسته‌ای»، «شهدای مدافع سلامت» و «دهه بصیرت» هستند.

وی با تصریح اینکه برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان در موضوعات مختلفی نظیر خوشنویسی، طراحی پوستر، عکس، یادواره، جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری، شب شعر، گالری خیابانی، مسابقه کتابخوانی و فضای مجازی اجرا می‌شوند، گفت: به‌طور کلی ۲۲۰ برنامه فرهنگی ـ هنری متنوع طی ایام دهه بصیرت توسط سازمان بسیج هنرمندان در سطح استان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان برخی از این برنامه‌ها را برشمرد و گفت: اختتامیه جشنواره‌های عکس با عنوان «نگار عاشقی»، خوشنویسی با عنوان «مشق مقاومت»، هنرهای تجسمی با عنوان «دفاع عاشقانه»، تئاتر با عنوان «سروقامتان» و مشارکت و حضور فعال در کنگره شهر «خاتم سلیمانی»، مشارکت و حضور فعال در جشنواره فضای مجازی «عصر سلیمانی‌ها»، برگزاری تئاتر خیابانی مقاومت با موضوع سردار سلیمانی، مشارکت و حضور فعال در یادواره ملی سردار سلیمانی به‌میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان، برگزاری کارگاه یک روزه هنرهای تجسمی با عنوان «مشق سلیمانی» با همکاری پایگاه مقاومت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و مشارکت در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از جمله این برنامه‌ها هستند.

میکائیلی اظهار کرد: طی این ایام ۴۰ کارگاه خوشنویسی، طراحی پوستر، عکس، ساخت نماهنگ و غیره و فراخوان ۱۰ مسابقه فرهنگی ـ هنری خط، استوری موشن، گرافیک، پوستر شهدای هسته‌ای، تولید پادکست صوتی و ۲۰ نشست بصیرتی و شب شعر و اکران فیلم و همچنین ۱۰۰ مورد دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و بسیجیان هنرمندان را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، برپایی ۱۰ گالری خیابانی از عکس‌های مرتبط با دهه بصیرت در سطح شهرستان‌ها، اجرای ۳۰ برنامه میدانی و ۱۰ مورد اردوی جهادی و کمک‌های مؤمنانه را از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام مذکور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سازمان یک ویژه برنامه نیز با محوریت آزادسازی زندانیان هنرمند در دستور کار دارد، گفت: در این راستا اقداماتی نظیر ارسال پیامک و اعلام شماره حساب به هنرمندان و کانون‌ها جهت جمع‌آوری کمک، هماهنگی و برگزاری جلسه اولیه با آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، اداره‌کل زندان‌های فارس و برنامه‌ریزی لازم جهت آموزش ۵۰ زندانی در زمینه‌های صنایع دستی (به‌صورت جهادی) و ساخت این محصولات و فروش آن‌ها در بازار و پرداخت سود حاصله به‌عنوان بدهی زندانیان که طرح نهایی جهت اجرا در حال تدوین است و طراحی پوستر و ارسال آن در فضای مجازی انجام شده است.

میکائیلی ادامه داد: همچنین در این ایام پیگیری برای شناسایی ۱۰ زندانی هنرمند جرائم غیرعمد که به دلیل مشکلات مالی در زندان به‌سر می‌برند و اهدای کمک معیشتی به خانواده آنان و ارائه مشاوره قضایی به آنان تا آزادی، حمایت تحصیلی از فرزندان زندانیان هنرمند و اجرای برنامه گلریزان با حضور هنرمندان مطرح کشوری و جمع‌آوری کمک برای زندانیان نیازمند از دیگر اقدامات در دستور کار این سازمان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha