جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصطفی فضائلی - دانشکده حقوق

حوزه/ متأسفانه حقوق بین الملل با توجه به همه اهمیتش، اما از این ظرفیت مهم برای دفاع از منافع ملی بکار گرفته نشده و تنها به بُعد سیاسی آن توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مصطفی فضائلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری « همایش حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه»که  در دانشگاه قم برگزار شد با بیان این که از سال ۹۴ برای برگزاری همایش اصلی، سلسله همایش هایی در ارتباط با ایران و حقوق بین الملل در دانشگاه قم گرفته شد، مهمترین اهداف این سلسله نشست ها را ارتقاء جایگاه حقوق بین الملل ، تبیین تعامل و تأثیرگذاری حقوق بین الملل در کشور  و بررسی  مسائل حقوقی بین المللی کشور و... عنوان کرد.

دبیر علمی همایش با بیان این که متأسفانه حقوق بین الملل با توجه به همه اهمیتش اما از این ظرفیت مهم برای دفاع از منافع ملی بکار گرفته نشده و تنها به بُعد سیاسی آن توجه شده است، بیان داشت: مهمترین هدفی که در برگزاری این همایش به دنبال آن هستیم، شناساندن ظرفیت ایران و حقوق بین الملل است.

وی با بیان این که در همین رابطه اولین همایش سال ۹۵ برگزار شد و آثار هم به همراه داشته است، عنوان کرد: اما در ادامه به دلایلی این همایش سالها برگزار نشد ولی امسال با وجود ترور سردار سلیمانی تصمیم گرفته شده که دومین همایش حقوقی برگزار شود.

این استاد حقوق بین الملل با بیان این که یکی از چالش های مهم در حقوق بین الملل، مخاصمات مسلحانه در منطقه است که این سالها جریان پیدا کرده است و این موضوع مسئله مهم برای کشور خواهد بود و باید از منظر بین الملل پرداخته شود، در ادامه مهمترین محورهای همایش را حقوق از منظرهای چون حقوق توسل به زور، حقوق از منظر حقوق بشر دوستانه، حقوق ازمنظر پس ازجنگ و حقوق از منظر تروریسم با تأکید بر ترور سردار سلیمانی خواهد بود.

فضائلی گفت: برای برگزاری همایش کمیته علمی با حضور دانشگاه بین المللی عراق، ترکیه، افغانستان و... برگزار شد. در این کمیته هم تصمیم گرفته شد چند پیش نشست برگزار شود که از آن جمله بحث تروریسم،  واکنش ایران به ترور سردار از منظر زو، مخاصمه یمن و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha