سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جامعه اسلامی در ریدینگ، خواستار حفظ ظاهر اسلامی قبرستان مسلمانان شدند

حوزه/ خانواده‌های مسلمان  در کیورشم در ریدینگ بریتانیا اعلام کردند که قبرستان قرار است بدون اطلاع رسانی به آن‌ها، ظاهر اسلامی قبرهای عزیزان از دست رفته آن‌ها را تغییر دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از readingchronicle، خانواده‌های مسلمان در کیورشم، واقع در ریدینگ بریتانیا، خواستار حفظ سنتی اسلامی قبرهایی شدند که عزیزان از دست رفته مسلمان در آنجا شدند. مسلمانان خواسته‌اند قبرهایی داشته باشند که بتوانند در کنار آن‌ها گلکاری کنند که این با ظاهر قبرهای غربی تفاوت دارد.

پس از تقاضای مسلمانان برای حفظ ظاهر اسلامی قبرهایشان در قبرستان (به جای قبرهای چمن‌کاری شده و مسطح) و داشتن سنگ قبر و دفن در خاک، شورای شهر اعلام کرد که خانواده‌ها اجازه خواهند داشت قبرها را به دلخواه‌شان حفظ کنند.

گفتنی است گورهایی در منطقه چمن‌کاری شده در گورستان ریدینگ بدون درنظر گرفتن خواست خانواده‌ها و اطلاع رسانی به اعضای خانواده‌های آن‌ها قرار بود برای تناسب با دیگر قبرهای قبرستان، بذرپاشی شوند. اما اعضای جامعه اسلامی اعلام کردند که ترجیح می‌دهند گورهایی خاکی، سازگار به آداب و رسوم اسلامی داشته باشند.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۸ شورا اعلام کرد که بخشی از قبرستان برای تدفین مسلمانان درنظر گرفته می‌شود. با این حال چندی پیش اعلام شد که قرار است در این منطقه بذرپاشی انجام شود تا این منطقه از قبرستان با سایر قبرها تناسب داشته باشد. خانواده‌ها در ادامه به شورا اطلاع دادند که از این رویداد بی‌اطلاع بوده‌اند و خواستار توقف کار شورا شدند.

پس از شکایت مسلمانان اعلام شد که تغییر ظاهر قبر تنها با تصمیم صاحب قبر قابل تایید است و هزینه‌های مرتبط با آن نیز به عهده آن‌ها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha