جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین امیر عبداللهیان

حوزه/ سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: علی رغم اشتیاق همه دوستداران سردار، مراسم سالگرد ایشان به واسطه شرایط کرونایی عمدتا مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حسین امیر عبداللهیان، سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: وقتی مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی را در سال گذشته مرور می‌کنیم فقط در ایالات متحده آمریکا در صد و سه نقطه، به صورت خودجوش برای سردار مجلس گرامیداشت برگزار شد و با شکلی داوطلبانه و با حضور انبوهی از مشتاقان سردار همین وضعیت را ما در نقاط مختلف جهان داشتیم که اوج آن را در کشور عراق و برخی کشور مئطقه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: ستاد برگزاری سالگرد مردمی مراسم شهید سلیمانی و همراهان با توجه به هماهنگی‌هایی که با ستاد مبارزه با کرونا داشتند، به این جمع بندی رسیدند که برنامه‌ها عمدتا باید به سمت برگزاری مراسمی در فضای مجازی برود، لذا همه برنامه‌های سالگرد به صورت مردمی و خودجوش، اما با هماهنگی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی برگزار خواهد شد.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه مراسمی بسیار محدود به صورت حضوری نیز پیش بینی شده است، گفت: در مراسم حضوری، اما محدودی که روز جمعه با حضور شماری از شخصیت‌های خارجی و داخلی در فضای باز و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد از خاطره دست نوشته سردار سلیمانی رونمایی خواهد شد ضمن اینکه زه هفت زبان زنده دنیا نیز در حال ترجمه است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی با تاکید براینکه تماما برنامه‌های سالگرد شهادت ایشان بر ابتکارات خلاقانه مردمی استوار است، اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی از ستاد برگزاری سالگرد سردار به این نکته اشاره می‌کنم که ستاد برگزاری سالگرد و بنیاد شهید سلیمانی از ابتکارات، سرعت، شتاب و تنوع برنامه‌هایی که در داخل و خارج از کشور به صورت مردمی برگزار شده در برخی موارد جا مانده و حداکثر کاری که ستاد توانسته انجا م بدهد این است که سطحی از هماهنگی‌ها را برنامه ریزی کند لذا بنده می‌توانم عنوان کنم که به معنای واقعی، همه برنامه‌های سالگرد به صورت مردمی، خودجوش و در هماهنگی کلی با ستاد سالگرد و بنیاد سردار سلیمانی انجام می‌شود.

وی در خصوص اعطای جایزه بین المللی ایثار سردار سلیمانی نیز اظهار داشت: قرار است این جایزه به چهره‌های مقاومتی که در طراز سردار سلیمانی و یا نزدیک به طراز ایشان ارائه خدمت کرده باشند، تعلق بگیرند و چهره قطعی برای اعطای این جایزه هم تعیین شده که در مراسمی که قرار است از این شخصیت تجلیل شود، اعلام خواهد شد.

امیر عبداللهیان در خصوص محدودیت در فضای مجازی برای انتشار نام و عکس شهید سلیمانی نیز بیان داشت: شاید خود بنده در کمتر از دو ماه پیش به خاطر آنکه یک اسم از سردار در پست‌های خود گذاشته بودم برای سومین بار به بنده هشدار داده شد و به طور کلی صفحه اینستای من را محو کردند، لذا آن‌ها اقداماتی را در فضای مجازی شروع کردند که در بخش فنی، تدابیر و آلترناتیوهایی دیده شده تا بتوان اطلاع رسانی دقیقی انجام داد و مردم نیز بتوانند با استفاده از امکانات مجازی، دلنوشته‌ها و مستندات خود را بارگذاری کنند تا بنیاد سردار سلیمانی و ستاد برگزاری سالگرد بتوانند از این پیام‌های مردمی استفاده کنند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی افزود: بنده بارها در ملاقات هایم با مقامات غربی به آن‌ها گفته ام که شما باید به ژنرال سلیمانی مدال بدهید چرا که اگر رشادت‌های ایشان نبود، الان جدای از پایتخت‌های اروپا، جای جای آمریکا هدف حملات داعش قرار می‌گرفت لذا از این منظر ایجاد این محدودیت‌ها اوج خباثتی است که غربی‌هایی که بخش مهمی از امنیت شان را مدیون ژنرال سلیمانی هستند، چنین رفتار نامناسبی را در این فضا بروز می‌دهند.

امیر عبداللهیان در خصوص پیگیری قضایی عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی نیز اظهار داشت: همه مستندات به صورت دقیق و با ذکر جزئیات برای صدور کیفر خواستی جدی، بازدارنده و پشیمان کننده برای عاملان و آمران این عملیات تروریستی فراهم شده و مراحل تکمیل اطلاعات و پرونده برای صدور کیفر خواست به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

وی افزود: امروز مشخص است که فرماندهی این عملیات تروریستی در کدام کشور بوده و کدام کشور در اطلاع رسانی جزئیات حضور سردار سلیمانی در لحظه فرود و ورود به فرودگاه بین المللی بغداد و با استفاده از چه امکاناتی، این لینک را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی تصریح کرد: تعداد عاملان و آمران آمریکایی ترور، شناسایی و هویت آن‌ها احراز شده و پرونده آن‌ها در سیستم قضایی ما به ۴۸ نفر رسیده، اما در خصوص دو کشور دیگری که در این ترور نقش داشتند، نامی را مطرح نمی‌کنم تا در زمان خودش، مقامات قضایی اسامی آن‌ها را اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: بیش از ۱۶ هزار عنوان برنامه بزرگداشت سردار سلیمانی در داخل کشور با حرکت‌های خود جوش مردمی در حال انجام است و در دیگر کشورها نیز از دو هفته پیش، مراسم خودجوش سالگرد شروع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha