چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یوم الله 9 دی خشم مقدس مردم انقلابی علیه فتنه گران

حوزه/ اگر فتنه را از بین بردیم، باید به فکر بازیابی جامعه دینی باشیم و در این راستا نیازمند بیان استدلالی و اقناع جامعه، اعلام پذیرش توبه فتنه‌گران، روشنگری و اجازه بازگشت دادن هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ امیری طیبی در وبینار «مدیریت الهی فتنه در داستان سامری» که به مناسبت یوم‌الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: یکی از قوانین در مدیریت فتنه، داشتن انسجام مدیریتی است؛ ازاین‌رو باید سلسله‌مراتب حفظ شود و از ساختارها عبور نکنیم.

وی با اشاره به ماجرای فتنه سامری گفت: وقتی حضرت موسی به کوه طور می‌رود به هارون فرمود: جانشین من هستی و بر صلاح این قوم حکومت کن و اجازه تخطی از قوانین را به کسی نده. رهبر الهی باید ساختارها را معلوم و انسجام مدیریتی ایجاد کند و اگر مدیری نسبت به این ساختارها بی‌اعتماد شد و آن‌ها را دور زد، از قوانین تخطی کرده است و به همین دلیل است که حضرت موسی(ع) به جامعه گفت شما که از امر هارون تخطی کرده‌اید، به معنی تخطی از امر من بوده است.

این سخنران با تأکید بر این‌که جامعه در مقابل فتنه مسئولیت دارد، گفت: اگر رهبر جامعه، مردم را در زمینه دفاع از آرمان‌ها با خود همراه نکند، باید پاسخگو باشد. قرآن نیز فرموده است شرط رهبری این است که مردم با رهبر جامعه همراه شوند و به همین دلیل پیامبر اسلام(ص) نیز تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر فتنه را از بین بردیم، باید به فکر بازیابی جامعه دینی باشیم و در این راستا نیازمند بیان استدلالی و اقناع جامعه، اعلام پذیرش توبه فتنه‌گران، روشنگری و اجازه بازگشت دادن هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha