شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ هم‌اندیشی طلبه معلمان مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه

حوزه/ مهمترین رسالت های مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه، مهارت افزایی به طلبه های معلم، اجرای رشته دانشگاه فرهنگیان برای مقطع تحصیلات تکمیلی سطح دو به بالا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل عبداللهی در نشست هم اندیشی مرکز تربیت  معلم مبلغ حوزه های علمیه که  در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه، رشد و تعالی جامعه انسانی به نظام تعلیم و تربیت را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در این رابطه روایات زیاد و متعددی وجود دارد.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه ادامه داد: در این باره معتقدیم که رشدجامعه دینی به تعلیم و تربیت برگرفته از دین متکی است و تحقق آن بدست معلم است. وقتی این را قبول کردیم، باید بدانیم که معلمی کار انبیاء  و انبیاء  الهی برای زنده کردن و رشد تعالی نفوس تلاش می کردند و انسان را به معنویت سوق می دادند و راهنمایی می کردند.

این پژوهشگر دینی اضافه کرد: امام(ره) بر توجه به تعلیم و تربیت دینی تأکید و آن را محور استراتژیک حکومت اسلامی دانسته اند. با مراجعه به وصیت نامه سیاسی الهی ایشان به راحتی می توان به این تئوری پی برد و معتقد بودند باید از آموزش و پرورش مواظبت کرد و اجازه ندهیم مدیریت مدارس به دست غربزدگان بیفتد که اگر این امر محقق شود، باید منتظر اتفاقات بعدی بود. این نشان می دهد که امام راحل توجه ویژه ای به بحث تعلیم و تربیت داشته اند.

وی با بیان این که وصیت نامه سیاسی الهی امام(ره)،‌ سند بالادستی در توجه به امر تعلیم و تربیت است و بحث تعلیم و تربیت در نگاه ایشان بسیار استراتژیک و حتی تزکیه بر تعلیم مقدم و برای همین باید تزکیه همراه با عمل باشد، گفت: برای محقق شدن این امر امام بر حضور روحانیون در عرصه تعلیم و تربیت تأکید داشتند و معتقد بودند، عملکرد مدیران و معلمان مدارس در ترویج مبانی دینی و ارزشی در مدارس می تواند بسیار مهم باشد.

مدیر مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه اضافه کرد: در همین رابطه امامین انقلاب بر حضور روحانیون در مدارس آموزش و پرورش و همکاری دو نهاد برای اجرای تعلیم وتربیت دینی تأکید دارند و تأسیس این مرکز می تواند کمک شایانی به تحقق حضور بیشتر و بهتر روحانیون در مدارس آموزش و پرورش داشته باشد.

وی با بیان این که امروز تفکرات لیبرال غربی در میان برخی آموزش و پرورشی ها،  نفوذ کرده و حضور روحانیون را برای خود خطر می دانند،گفت: برای همین همه تلاش خود را برای عدم اجرای حضور روحانیون در مدارس انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که سیاسی ترین وزارتخانه تاکنون آموزش پرورش بوده و مدارس گرفتار انواع تفکرات التقاطی و غیره شده اند ادامه داد: امروز ۹ سال از تدوین سند بنیادین از سوی رهبر انقلاب گذشته، ولی در عمل هیچ اقدامی برای اجرای این سند در آموزش و پرورش نشده و دلیل این امر این است کسی نسبت به سند تحول و تعلیم و تربیت دغدغه ندارد. برای عبور از این مسیر مهمترین اقدام گفتمان سازی در مورد سند بالادستی در میان مدیران و دستگاه‌ها است، ولی این امر هنوز به مرحله عمل نرسیده است.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه با بیان این که این مرکز برای تحقق منویات رهبر انقلاب وارد عمل شده گفت: در حال حاضر برای تحقق منویات رهبر انقلاب همکاری خوبی بین حوزه و دانشگاه فرهنگیان شده و ۴۵۰ طلبه در حال تحصیل در این مرکز می باشند و هدف هم اجرای تعلیم و تربیت دینی در مدارس آموزش و پرورش است.

وی افزود: این مرکز برای خود رسالت هایی را تعیین کرده که از جمله آن مهارت افزایی به طلبه های معلم، همراه کردن جریان های داخل و خارج حوزه، اجرای رشته دانشگاه فرهنگیان برای مقطع تحصیلات تکمیلی سطح دو به بالا و ایجاد زمینه برای ارتقای فکری و معارفی و بصیرتی طلبه معلمان مشغول به خدمت در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    73 0
    حضرت آقای عبداللهی! هیچ اقدامی یعنی سالبه کلیه ؟ یعنی صفر؟
    • GB ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      75 5
      به شما قول میدم این آقا یک‌بار هم سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش را نخوانده و...
  • حسین IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    12 1
    حضرت آقای عبداللهی! هیچ اقدامی یعنی سالبه کلیه ؟ یعنی صفر؟