پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تبریز

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حاج قاسم در دفاع از ولایت سینه سپر کرد و ایستاد، گفت: اتصال به دریای قرآن، عترت و حضرت فاطمه زهرا(س) سردار سلیمانی را ماندگار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در محفل انس با قرآن و آیین توزیع کمک‌های معیشتی در امام زاده سید حمزه تبریز به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) و ولایت بود.  

وی با بیان اینکه به تعبیر خود حاج قاسم، آهن به تنهایی خاصیت آهن بودن دارد، اما اگر به مدار مغناطیسی متصل شود، جذبه پیدا کرده و آهنربا می‌شود، گفت: چنانچه مرحوم کمپانی می‌گوید: مُفتقرا متاب رو، از درِ او به هیچ سو؛ زان که مس وجود را فضّهی او طلا کند؛ حاج قاسم به مدار معناطیسی اهل بیت(ع) و قرآن کریم متصل بود که این‌چنین عظمت پیدا کرد.  

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه حاج قاسم ندای قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ قرآن کریم را دریافت و به پیامبر گرامی اسلام(ص) لبیک گفت، افزود: سردار سلیمانی، ۴۰سال کوه به کوه و صحرا به صحرا دوید تا در نهایت چیزی که به تاسی از وصیت نامه شهید باکری "خدایا مرا پاکیزه بپذیر" نوشته بود، محقق شود.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید وصیت نامه حاج قاسم را کلمه به کلمه بخوانیم تا بدانیم که آن شهید والامقام چه معارفی منتقل می‌کند، ادامه داد: بیش از ۱۵ بار سخنرانی ۵۳ دقیقه‌ای سردار سلیمانی در جمع هشت هزار شهید گیلان را گوش داده‌ام، چراکه در سخنان وی معارف منفجر می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه به گفته اطرافیانش، سردار سلیمانی گره‌های بسیار را با نام حضرت فاطمه زهرا(س) باز می‌کرد و هرگز یا زهرا(س) از زبانش نمی‌افتاد، متذکر شد: عشق به حضرت فاطمه زهرا(س) در وجودش مبارک وی موج می‌زد و بر حسب همین ارادت، خانه خود را در کرمان به بیت الزهرا(س) تبدیل کرده و در دهه محرم، ایام فاطمیه و هر جمعه بعد از ظهر، مجالس روضه برپا می‌کرد.  

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: شهید پورجعفری نقل می‌کرد که هر وقت به حرم زینب می‌رفتیم، حاج قاسم بر روی دو زانو می‌نشست و بر زمین بوسه می‌زد تا وارد حرم شود.  

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر مقاومت است، افزود: زمانی که بر گردن مولای متقیان طناب انداختند تا به مسجد ببرند، حضرت فاطمه زهرا(س) از امیرالمومنین دفاع کرد و به مسجد رفت، امام علی(ع) نیز سلمان را فرستاد که جلوی فاطمه را بگیرد، چراکه اگر فاطمه معجر بگیرد عالم بهم می‌خورد، بعد از آن نیز حضرت فاطمه(س) درب به درب اهالی مدینه رفت تا برای حضرت علی(ع) بیعت بگیرد.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حاج قاسم هم در دفاع از ولایت سینه سپر کرد و ایستاد، اگر حاج قاسم در سوریه و عراق سپر نمی‌شد، آن دشمن تا بن دندان مسلح داعشی برای چه آمده بود؟ خاطرنشان کرد: اتصال به دریای قرآن، عترت و حضرت فاطمه زهرا(س) سردار سلیمانی را ماندگار کرد و به همین دلیل حاج قاسم نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی، بلکه برای دنیا دلبری می‌کند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha