یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / وزیر صمت با اشاره به گرانی مجدد خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر، گفت: بی‌تدبیری شورای رقابت، عامل اصلی این گرانی است و در روزهای آتی نیز شاهد متعادل‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر جمعه در دیدار وزیر صمت با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان شخصیتی بسیار کم‌نظیر و موثر بودند که علاوه بر نظامی گری، در سایر حوزه‌ها نیز خدمات بسیار ارزشمندی را در حق اسلام و انقلاب انجام دادند.  

امام جمعه تبریز، مشکلات گمرکی را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و چالش‌های فعلی بخش صنعت عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با توجه به انباشت برخی مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در گمرکات کشور، هماهنگی هرچه بیشتر وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت به چنین مشکلاتی پایان دهد.  

وی با اشاره به سابقه درخشان آذربایجان شرقی در حوزه تولید و صنعت، اضافه کرد: ماشین سازی از جمله کارخانجاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد و با توجه به واگذاری این مجموعه از صندوق بازنشستگی به وزارت صمت، هرچه سریع‌تر هیات مدیره این مجموعه نیز انتخاب و معرفی شود.  

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین، معدن مس سونگون را امتیاز و نعمتی بسیار با ارزش برای استان دانست و گفت: انتظار داریم با تدبیر وزارت صمت  تمامی فرآیندهای مربوط به فرآوری مس همچون ذوب با راه‌اندازی کارخانه ذوب و سایر بخش‌های‌ مورد نیاز در صنایع پایین دستی در همین استان ایجاد شود.  

وی در همین راستا ادامه داد: در زمان وزارت آقای رحمانی، پیگیری‌های خوبی در این زمینه وجود داشت که امیدواریم در دوره مدیریت جدید وزارتخانه نیز مورد توجه قرار گیرد.  

وی با انتقاد از گرانی خودرو، عنوان کرد: کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شان مردم ایران اسلامی نیست و باید وزارت صمت با سوءاستفاده‌کنندگان بازار خودرو و بازارهای سیاه این بخش به شدت برخورد کند.  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه در فعال‌سازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی ورشکسته و یا در آستانه ورشکستگی قدردانی کرد.  

امام جمعه تبریز با اشاره به وحدت و همدلی موجود در بین تمامی دستگاه‌های دولتی استان و قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های اتاق بازرگانی، خواستار توجه جدی وزارت صمت به تسریع در تکمیل پروژه‌های با اهمیت استان همچون نفلین سینیت سراب شد.  

انتقاد وزیر صمت از بی تدبیر شورای رقابت

رزم حسینی، وزیر صمت نیز در این جلسه با اشاره به نقش آذربایجان‌شرقی در بسیاری از برهه‌های حساس و تاریخی انقلاب اسلامی، افزود: امیدواریم در مدت باقی‌مانده از فعالیت دولت دوازدهم، بتوانیم بخشی از مشکلات مربوط به حوزه تولید و صنعت استان را رفع کنیم.  

وی، همدلی و وحدت را رمز موفقیت در بخش‌های مختلف دانست و افزود: ائمه جمعه و نمایندگان محترم مقام معظم رهبری در استان‌ها نقش مهمی در موفقیت دولت و افزایش وحدت در بخش‌های مختلف دارند.  

رزم حسینی، انحصارگری در خودروسازی را اصلی‌ترین عامل گرانی و کیفیت خودروهای داخلی دانست و ادامه داد: مبارزه با دلال‌بازی در صنعت خودروسازی را یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم و تمامی تلاش خود را برای رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت تولیدات خودرویی را در اولویت اهداف خود قرار داده‌ایم.  

وزیر صمت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در شش ماهه دوم سال‌جاری افزود: ایجاد رقبای جدید در صنعت خودروسازی نیز از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت صمت است.  

وی با اشاره به گرانی مجدد خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر، عنوان کرد: بی‌تدبیری شورای رقابت، عامل اصلی این گرانی است و در روزهای آتی نیز شاهد متعادل‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.  

تلاش برای متعادل‌کردن عرضه و تقاضا، تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور و ضرورت حذف قوانین مزاحم و دست و پاگیر از دیگر موضوعاتی بود که وزیر صمت در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha