شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاطمه چانگ وان اولین نشست بین المللی حاج قاسم سلیمانی

حوزه / الگوی سردار سلیمانی تعالیم امام حسین (علیه‌السلام) و مکتب عاشورا بود، ایشان با الگوبرداری از رفتار و اندیشه امام حسی (ع) محور مقاومت در منطقه را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سهیل اسعد، کارشناس مسائل آمریکای لاتین آرژانتین، در اولین نشست بین‌المللی شهید سردار قاسم سلیمانی، در فضای مجازی که از سوی نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی خراسان رضوی، شامگاه جمعه 12 دی‌ماه برگزار شد، بابیان اینکه باید سردار سلیمانی به نسل‌های آینده معرفی شود، گفت: تلاش‌ها و جهاد سردار سلیمانی تنها مخصوص یک اقلیت نبود، بلکه این حرکت الهی از ایران و مکتب اسلام شروع‌شد و در عرصه جهانی تأثیرگذار بود.

وی بابیان اینکه شهید سردار سلیمانی با تکیه‌بر مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و شعار اسلام ناب محمدی در منطقه پیروزی‌های گسترده‌ای به دست آورد، افزود: الگوی سردار سلیمانی تعالیم امام حسین (علیه‌السلام) و مکتب عاشورا بود، ایشان با الگوبرداری از رفتار و اندیشه امام حسی (ع) محور مقاومت در منطقه را تشکیل دادند.

کارشناس مسائل آمریکای لاتین در ادامه به تأثیر شخصیت سردار سلیمانی در غرب اشاره کرد و افزود: در تاریخ معاصر غرب و منطقه آمریکای لاتین شخصیت‌های مانند فیدل کاسترو و چه گوارا مطرح بوده اند، اما شخصیت سردار سلیمانی تمام معادلات غرب در مبارزه با ظلم را برهم زد.

وی بابیان اینکه در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس روش مبارزاتی سردار سلیمانی آغاز شد و امروز روش مبارزه ایشان با دشمنان اسلام در گستره جهانی مطرح است، افزود: روش مبارزه شهید سردار سلیمانی در تمام کشورهای منطقه در مبارزه با ظلم، همراه با ارتش‌های مردمی در سطح جهانی مطرح شد و این روش مبارزاتی یک الگوی مناسب در مقابل با ظلم و استکبار در سطح جهان است.

سردار سلیمانی تکیه‌گاه مسلمانان تایلند بود

در بخش دیگری از این نشست فاطمه چانگ وان، فعال بین‌الملل از تایلند، با اشاره به علاقه مسلمانان تایلند به سردار سلیمانی، گفت: تکیه‌گاه مسلمانان تایلند شهید سلیمانی بود؛ خبر شهادت ایشان بسیار ناراحت‌کننده بود و بیش از 5 روز مسلمانان تایلند با جمع شدن در کنار سفارت ایران و روشن کردن شمع، ابراز همدلی و همدردی کردند.

تلاش‌های سردار سلیمانی در تقویت نیروهای مقاومت

عبدالعزیز عدنان از مبارزان فلسطینی که این روزها در سوریه اقامت دارد، به تلاش‌های سردار سلیمانی برای مردم فلسطین در نوار غزه و تقویت نظامی گروه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش‌های زیادی برای رساندن اسلحه به گروه‌های مقاومت از طریق مرزهای کشورهای مختلف منطقه انجام داد، حتی تعدادی از رزمندگان فلسطینی را به ایران آورد و به آن‌ها آموزش‌های نظامی داد.

وی افزود: سردار سلیمانی در مقابله و مبارزه با اسرائیل، بیشتر از رزمندگان فلسطینی تلاش داشت. امروز تلاش ما این است که به‌زودی مسجدالاقصی را آزاد کنیم و در آن نماز اقامه کنیم و ادامه‌دهنده تلاش‌های سردار سلیمانی در جبهه مقاومت باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha