جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمر

حوزه/ در آستانه پنجمین سالگرد شهادت مظلومانه شهید نمر النمر جشنواره ای با محوریت بزرگداشت این شهید در کربلای مقدس برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حوزه شهید نمر جشنواره ای را با عنوان اجتماع "مبلغ رحمت"به مناسبت پنجمین سالگرد شهید مجاهد آیت الله شیخ نمر باقر النمر (رضوان الله تعالی) را در کربلای مقدس در مسجد جامع اهل بیت (ع) برگزار کرد. در این جشنواره جمعی از فضلا و چهره های شاخص شهر کربلا اعم از علمای دینی و شیوخ عشائر و دانشگاهیان حضور داشتند.

بنابراین گزارش، در این مراسم بعد از درورد و سلام بر پیامبر گرامی اسلام و آل طاهرینشان، حوزه علمیه شهید نمر جشنواره گردهمایی بزرگداشت شهید فقیه آیت الله شیخ نمر النمر رضوان الله تعالی را آغاز کرد.

به منظور برگزاری این جشنواره ، تلاش های مستمری از روزهای قبل صورت گرفته بود و  این گردهمایی به عنوان  تنها جشنواره ای که توسط حوزه علمیه  و برگرفته از ایده انقلابی شهید بود در کربلای مقدس توسط  این حوزه برگزارشد.

پس از تلاوت قرآن کریم و قرائت فاتحه نثار شهید بزرگوار النمر (رضوان الله تعالی علیه) یکی از طلاب حوزه شهید نمر پیرامون شخصیت  این شهید بزرگوار به ایراد سخنرانی پرداخت.

سخنرانی جناب سید مهدی اعرجی با عنوان "النمر بالاتر از مادیات" درباره مهمترین فعالیت های شهید از تاسیس حوزه ها و برگزاری اولین نماز جمعه در منطقه شرقی عربستان توسط جناب شیخ عبد الحسن فراتی بود.

خواندن قصیده شعری توسط شاعر اهل بیت(علیهم السلام)  ابو مصطفی المحمداوی با موضوع مظلومیت شهید نمر از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

در ادامه این جشنواره ، گروه سرود پیشاهنگان رحمت ، با خواندن سرودی جمعی با موضوع همبستگی با مستضعفان و مظلومان شیعه اهل بیت (ع) در همه جای عالم را  قرائت کردند.

۳۲ سالگی شهید نمر النمر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha