جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لاله افتخاری

حوزه/ رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور در پایان با بیان این که در جنگ تحمیلی زنان در پشت جبهه زینب وار از رزمنده ها دفاع و حمایت کردند، گفت: اگر مردم دارای بصیرت نباشند جامعه دچار انحطا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، لاله افتخاری امروز در مراسمی که به صورت مجازی و از طریق ویبینار به همت هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور  و همکاری مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که تمام شهدای دی ماه و سرداران مقاومت یک هدفی را دنبال می کردند و آن اعتلای اسلام عزیز بود، اظهار داشت: اگر مردم دارای بصیرت نباشند جامعه دچار انحطا می شود و ما بصیرت را در فرهنگ حضرت زهرا(س)، انبیاء، ائمه و سردار سلمیانی و شهدا می بینیم که پیروی مردم از این روشنگری موجب نجات و عدم همراهی ضلالت و گمراهی آن ها را به دنبال دارد.

وی با بیان این که دعوت همه انبیاء الهی برای داشتن بصیرت و آگاهی در مردم بود، ادامه داد: حضرت فاطمه(س)مَظهر و مُظهِر حرکت بصیرتی و روشنگری  بودند و تمام آنچه را که از پدر و مادر و همسرشان فرا گرفته بودند در زندگی شان  پیاده کردند.

رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور با تصریح بر این که طهارت و عصمت در وجود حضرت زهرا (س) تبلور داشت، اضافه کرد: آیات تطهیر، مباهله، سوره انسان و دیگر آیات قرآن که در شأن حضرت زهرا (س) و فرزندان آن حضرت نازل شده است، عصمت و طهارت فاطمه (س) را تایید و امضا می کند و حضرت با شجاعت خود وارد میدان شده و به مردم بصیرت دادند.

وی با تصریح بر این که زندگی و انتخاب های حضرت زهرا (س) از روی بصیرت و آگاهی بود، گفت: حضرت زهرا (س) با داشتن سن بسیار پایین دارای بصیرت دینی و سیاسی فوق العاده بودند و با داشتن این ویژگی ها در سبگ زندگی هم الگوی جامعه اسلامی است و در سن ۱۹ سالگی که به شهادت رسید پنجمین فرزند خود را در شکم داشتند.

افتخاری، دفاع از ولایت، پشتیبانی از حق و ساده زیستی را از جمله خصوصیات زندگی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: فرزندان هر آنچه در زندگی والدین اتفاق می افتد را می بینند و برای خود الگو بر می دارند و به همین دلیل ما بصیرت را در زندگی همه فرزندان حضرت زهرا (س) مشاهده می کنیم و اهل بیت مادرشان را الگوی خودشان معرفی کرده اند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) بیان می کنند که شیطان همه امکاناتش را به کار می گیرد، اما من دارای بصیرت هستم و احساس ترس نمی کنم و این بصیرت و عدم ترس را ما در مکتب عاشورا هم می بینیم که بصیرت دهی حضرت زینب کبری تاریخ را نجات داد و سرداران مقاومت هم از مکتب عاشوار الگو گرفتند و به همین دلیل هم فریب دشمن را نخوردند.

رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور در پایان با بیان این که در جنگ تحمیلی زنان در پشت جبهه زینب وار از رزمنده ها دفاع و حمایت کردند، گفت: در چهل سال از انقلاب اسلامی عده ای با جان و دل برای انقلاب اسلامی زحمت کشیدند و عده ای هم در مقابل به دنبال زیاده خواهی و کسب موقعیت بودند و رهبر انقلاب در سخنرانی ها و خطبه هایشان با روشنگری مقابل جریان قدرت ایستادند.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha