جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ بارها شنیده‌ایم که «خوش‌تر آن باشد که سر دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران». این مسئله و مصراع درباره حاج‌قاسم نیز مصداق‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، پای صحبت هرکدام از همرزمان ایشان که بنشینی، دقایق مدیدی برایت از خوبی‌ها و محاسن و ارادت حاج‌قاسم به ائمه اطهار و ولایت می‌گویند.

اینکه مقام معظم رهبری از سیره حاج‌قاسم با عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند بهترین و جامع‌ترین تعریفی است که می‌توان در این حوزه ارائه کرد. گفت‌وگو با همرزمان ایشان می‌تواند ابعادی از این سیره را برایمان روشن سازد.

سردار محمدرضا حسنی سعدی که اینک مدیر گلزار شهدای کرمان است، از همرزمان قدیمی حاج قاسم سلیمانی است که جبهه و جنگ و خدمت پس از جنگ را در کنار حاج‌قاسم تجربه کرده است و خاطرات‌ نابی از این دوران دارد.

سردار حسنی دراین‌باره اظهار کرد: سردار در آخرین هفته حیاتشان به آقای رزم‌حسینی، استاندار وقت خراسان رضوی، گفته بودند سه‌شنبه هفته آینده برای زیارت آقا امام رضا(ع) به مشهد می‌آیم تا همه خستگی‌ها را رفع کنم، و درست در همان روز پیکر مطهر شهید بزرگوار را برای تشییع به مشهد آوردند.

وی افزود: در دفاع مقدس، زمانی که فشار زیاد کار و جنگ روی دوش سردار بود، به واحد مخابرات می‌رفتند که در آنجا شهید علی ماهانی مشغول به کار بود. به او می‌گفتند روضه حضرت زهرا(س) را برای من بخوان. شهید ماهانی روضه می‌خواند و ایشان گریه می‌کردند. پس از اتمام روضه، می‌ایستادند و می‌گفتند خستگی کار از تنم بیرون رفت.

همرزم سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: در واقع، نیروی محرکه ۴۱ سال جهاد حاج‌قاسم عشق و توسلش به اهل بیت(ع) بود.

وی درباره ارادت سردار سلیمانی به اهل بیت(ع) در زمان مأموریت کاری خود افزود: حاج‌قاسم یک تسبیح داشتند. یک نفر از ایشان درخواست کرد که تسبیحشان را به او بدهند. سردار در پاسخ گفته بودند یک سرباز هیچ‌وقت اسلحه‌اش را به کسی نمی‌دهد. ایشان به دلیل مأموریت خاص خود، پیوسته نذورات و صدقات داشتند. بعد از خواندن نماز صبح، سوره یاسین را تلاوت می‌کردند و مداومت زیادی در قرائت زیارت عاشورا داشتند. حتی گفته شده از کتاب‌هایی که از ایشان به جا مانده کتابی از اشعار مداحی اهل بیت(ع) بوده است.

وی درباره دلدادگی و عشق فراوان سردار سلیمانی به حضرت رضا(ع) اظهار کرد: در مقطعی، سردار شهید عده‌ای از بچه‌های دفاع مقدس را در یکی از رواق‌های حرم رضوی دعوت کرده بودند. آنجا مشغول صحبت با آنان بودند اما فضای معنوی حرم رضوی چنان بود که گریه امانشان نداد و نتوانستند به صحبت‌های خود ادامه دهد. به طور مداوم همراه با پدر و خانواده خود برای زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مشرف می‌شدند و خستگی‌های خود را با زیارت امام مهربانی‌ها از بین می‌بردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha