جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا، مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه

حوزه/ نشست تخصصی کارگروه حوزوی اصلاح ساختار بودجه با حضور دکتر محسن زنگنه رئیس کارگروه اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این نشست علاوه بر دکتر محسن زنگنه رئیس کارگروه اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، سایر اعضای کارگروه حاضر در جلسه به ایراد سخن پرداختند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه و منطبق کردن آن با برنامه هفتم توسعه گفت:  فلسفه تشکیل کارگروه حوزوی بررسی اصلاح ساختار بودجه با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و جلسات متعددی تاکنون توسط این کارگروه برگزار شده که جمع بندی های آن تقدیم نمایندگان محترم مجلس خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا اصلاح ساختار بودجه را یکی از دغدغه های مهم مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری فضلای حوزه و کارگروه حوزوی اصلاح ساختار بودجه، این مرکز بتواند گام های موثر و تعیین کننده ای بردارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت عمیق در زمینه ساختار بودجه وارد شویم باید در ارتباط با مباحثی مانند   نظام بودجه ریزی، مالیاتی، ساختار اداری، خصوصی سازی، نظام پولی و بانکی پروژه هایی تعریف و در ارتباط با آنها کار شود.

حجت الاسلام والمسلمین  رجایی نیا از اعلام آمادگی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای کمک به مجلس برای اصلاح ساختار بودجه خبر داد و گفت: اگر بخواهیم به صورت عمیق در بحث اصلاح ساختار بودجه وارد شویم باید با همکاری محققان حوزوی روی محورهای اساسی و کلان آن کار اساسی صورت بگیرد.

در این جلسه دکتر محمد جواد توکلی از اعضای کارگروه حوزوی اصلاح ساختار بودجه، گزارشی از فعالیت این کارگروه و جمع بندی جلسات آن را ارائه داد.

 اصلاح ساختار بودجه با چهار رویکرد درآمدزایی پایدار، هزینه کرد کارا، ارتقای ثبات و توسعه و عدالت و اصلاح نهادی نظام بودجه ریزی، شفاف سازی نظام مالیاتی، توجه به نظام اولویت بندی، منطبق کردن بودجه با برنامه های چهارساله، ایجاد تناسب میان برنامه و بودجه، تلاش برای اصلاح نظام بودجه ریزی و سند بودجه از مباحثی بود که در این نشست در مورد آنها بحث شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha